Re: Wroclawskie grupy news dostepne poza Wroclawiem

Autor: Tomasz Surmacz (tsurmacz_at_asic.ict.pwr.wroc.pl)
Data: Mon 06 Jun 1994 - 20:45:11 MET DST

In article <9406061721.AA08674_at_uci.agh.edu.pl> posted to pwr.listserv.polip you wrote:

| Mozna... tylko jak juz NASK bierze pewne sprawy na siebie... a tak wlasnie
| bylo z newsfeedem... Mysmy kiedys mieli feed z cocos.fuw.edu.pl, ale potem tak
| jakos wyszlo, ze zaczelismy dostawac z NASK. Obce mi sa lokalne uklady
| warszawskie, wiec nie wiem dlaczego jest tak, a nie inaczej, ale wydaje mi sie,
| ze rozsadne byloby gdyby sprawy feedu dla calej Polski byly pod scentralizowana
| opieka (niekoniecznie akurat NASK - po prostu *czyjas*).

No wiec sprobujmy ustalic jak to tak naprawde z tymi feedami jest (patrz
'mapka' w poprzednim moim liscie), jak powinno byc, ktoer grupy ktoredy
powinny isc i zrobmy tak po prostu. Cale news na calym swiecie dzialaja
jako 'zorganizowana anarchie' wiec i u nas tez nie ma co wymyslac czegos
nowego... Jakby nie bylo znajdzie sie raptem nie wiecej niz 10 serwerow
news a wiec i nie wiecej jak 10 osob, ktore te serwery konfiguruja i
ustalaja jak to wszystko ma dzialac, a w tak malej grupie na pewno
mozna sie dogadac.

Choc fakt, ze *czyjas* 'opieka' by sie przydala... bo mozna by wtedy
wszystkie serwery tak skonfigurowac, zeby po przyjsciu 'control message'
o utworzeniu grupy dajmy na to pl.ble.ble z pewnego z gory ustalonego
adresu, same ja tworzyly... (tak jak ma to miejsce z grupami comp.*,
news.* i innymi - oraz listami wyslanymi z tale_at_uunet.uu.net)

Tomek

PS. Swoja droga, ja grupy pwr.* moge 'wypuscic' poza PWr chocby od
zaraz, tylko po pierwsze trzeba ustalic czy maja one byc pwr.* czy
pl.pwr.* (albo jeszcze inaczej) a po drugie - inne serwery musza wtedy
zaczac je brac (to mozna poprawic pozniej).

--
 _________
(_   _' __) Tomasz Surmacz * ------------- * tsurmacz_at_asic.ict.pwr.wroc.pl
  |__(____/ Technical University of Wroclaw, Poland  * ----- * irc: TomekS