Re: uuencode ma problemy

Autor: Tomasz Surmacz (tsurmacz_at_cyber.ict.pwr.wroc.pl)
Data: Thu 28 Apr 1994 - 18:58:49 MET DST

he he.. mialem kiedys ZNACZNIE gorszy problem. zuuencodowane pliki
otrzymywane na historycznym systemie VM/SP ze spacjami na koncu mialy
te spacje calkowicie obcinane, np.

begin 640 abc
M(" @(" @(&1G9'-F:&8@(" @(" @(" @( :"!D9B!
M:&9H9V1F(&@*9F@@9F1G(&AD9F<@(" @(" @(" @(" @(" @(" @(" @(" @

Pierwsza linia byla skracana do znaku '!'
w zwiazku z czym napisalem kiedys wlasna wersje uudecode, dopisujaca
brakujace spacje na koncu. A co sprytniejsze uuenkodery zamiast spacji
daja znaczek ` o kodzie 96, ktory przez KAZDE uudecode traktowany jest
na rowni ze spacja (no bo 96 = 32 + 64)

Jakby kto chcial, to tez moge poszukac i podeslac.

Bo rozne mailery roznie ze soba rozmawiaja...

czasem jest:

DATA
354 Enter mail, end with "." on a line by itself

i wtedy linia z '.' musi byc przerobiona na '. ' przez program
wysylajacy poczte

a czasem:

DATA
354 Enter mail, end with <CR><CR>

i wtedy ten wysylajacy musi puste linie przerabiac na linie zawierajace
jedna spacje

Byc moze niektore mailery usiluja dokonac operacji odwrotnej, tzn.
wycinaja spacje z linii jesli jest to jedyny znak w linii. (IMHO)

Inny mailer, akurat miales szczescie...

Bo to jest program do napisania w 5 minut... :-)

Tomek

A propos... wlasnie wystartowala grupa news pwr.listserv.polip we
Wroclawiu. I mam nadzieje ze ten artykul z newsow trafi w sposob
wlasciwy na 'normalna' liste POLIP. (zatem Subject: powinien byc
'test' :-)

--
 _________
(_   _' __) Tomasz Surmacz * ------------- * tsurmacz_at_asic.ict.pwr.wroc.pl