(no subject)

Autor: Krzysztof Wroblewski (chris_at_highresnmr.biophys.upenn.edu)
Data: Thu 28 Apr 1994 - 00:51:12 MET DST

Szymon zarzuca mi kompletna nieznajomosc przedmiotu. Zarzut ten jest o tyle
uzasadniony, ze gdybym wiedzial na ten temat wiecej niz wiem, to bym nie
pytal jaka przewage ma posiadanie wlasnego klienta goferowego w porownaniu
z korzystaniem z Gopherow publicznych. Odpowiedz osoby kompetentnej byla
zwyczajnie nieprzekonywujaca, bo najblizszy publiczny Gopher do ktorego
mam dostep nie znajduje sie na drugiej polkuli tylko na moim uniwersytecie
(gopher.upenn.edu), a o zbiorach innych niz tekstowe jakos nie bylo mowy.
Byc moze publiczny Gopher (nie brzmi to zbyt ladnie) jest tylko proteza,
ale umozliwia, mimo ze jak teraz widac niepelne, korzystanie z Gophera tym
ktorzy chca to robic z domu poprzez modem, a nie maja polaczenia typu SLIP.
Dlatego na naszym uniwersytecie (i nie tylko) jest to *normalny serwis*.

        Jestem pelen uznania dla osob ktore zajmuja sie Gopherami i inna
zacna dzialalnoscia tylko z dobrego serca, ale nie zmienia to faktu, ze to
nie powinna byc tylko domena hobbystow! To naprwde jest cos wiecej niz tylko
zabawa! Dlatego mimo, ze to moze kogos irytowac, ze ktos moze uwazac, ze
"to sa rozwiazania warte raczej poparcia" poprostu sie z tym nie zgadzam.

        Co do korzystania z biblioteki na Uniwersytecie Pensylwanii, to
napewno trudno jest wypozyczyc ksiazke na odleglosc. Nikt nikomu jednak nie
broni dostepu do bezplatnych baz danych tejze biblioteki poprzez siec.
(library.upenn.edu).

        Patrzac na miejscowych studentow, jestem przekonany, ze zdecydowana
wiekszosc z nich nie potrafi zainstalowac czy skonfigurowac Windows czy co
tam oni uzywaja na swoich Mac'ach. I dlatego, mimo ze to moze wzbudzic smiech,
na uniwersytecie *jest miejsce*, gdzie ktos w takiej sytuacji delikwentowi
pomoze. Podobnie jest z LAN WorkPlace for DOS, ktory to program jest bezplatnie
(Uniwersytet wykupil site license) rozprowadzany dla studentow i pracownikow.
Wiekszosc ludzi poprostu chce tego uzywac i wcale nie jest zainteresowana
tym co to ma w srodku.

        Zostalem jednak przekonany co do celowosci posiadania wlasnego
"klienta gopherowego" .

Krzysztof Wroblewski