Re: propozycja zakupu oprogramowania firmy FTP Software

Autor: Dorota Nicewicz (dorota_at_math.amu.edu.pl)
Data: Wed 23 Mar 1994 - 22:27:54 MET

>Mam w zwiazku z tym propozycje, aby przed takim zakupem rozeznac
>rowniez produkty konkurencyjne. Takim konkurencyjnym produktem
>moglby byc produkt Digital Equipment Corporation pn. Pathworks.
Wedlug mnie trudno tu mowic o konkurencji, jako, ze oprogramowanie
PC/TCP jest samodzielnym oprogramowaniem (peer to peer) natomiast
Pathworks to siec lokalna (client - server).
>Podstawowa zaleta pozamerytoryczna Pathworkow jest ich cena (dla
>srodowisk akademickich 22 USD per PC. Dla porownanie cena FTP
>startuje z poziomu mniej wiecej 130 USD, za tyle rok temu kupowalismy
>30 licencji i to juz byla cena obnizona, ostatnio pojedyncze
>egzemplarze oferowano za cene ok. 200 USD (w obu przypadkach nalezy
>uwzglednic VAT).
Czy cena ta dotyczy licencji servera w przeliczeniu na jedna stacje?
Dotychczas dostepny byl server Pathworkow pracujacy w systemie
VMS (VAX) lub Ultrix (DECstations), byc moze dostepne juz jest
oprogramowanie dla DEC-owskiej implementacji OSF/1. W jaki sposob
mozna porownac koszty PC/TCP z kosztami Pathworks skoro do ich
instalacji potrzebny jest server, a dla niego odpowiedni sprzet
np. VAX lub DECstations?

>Nie chcialbym rozpisywac sie na temat zalet i wad obu produktow,
>bo w miare kompetentnie moglbym cos powiedziec nt. FTP (uzywam od roku),
>a Pathworkom moglem sie dopiero przyjrzec na tyle, by uzyskac
>w miare sensowne pierwsze wrazenie. Wada (o ile jest to wada) Pathworkow
>jest brak realizacji NFS, za to te funkcje przejmuje oprogramowanie
>serwera lub oprogramowanie protokolu Lan Managera.
W sytuacji rosnacej ilosci hostow unixowych w polskim internecie
dostep z PC, poprzez NFS do zasobow tychze hostow wydaje sie
bardzo istotna zaleta PC/TCP. Pathworki posiadaja inne zalety:
dostep do uslug LAT i LAD. Inna kwestia jest latwosc obslugi
oprogramowania, nie posiadam doswiadczen w pracy z PC/TCP, natomiast
moje wrazenia z pracy z Pathworks (v.4.1a) sa zdecydowanie negatywne.
Dostepna mi do tej pory wersja odznacza sie dosc dlugim czasem
ladowania i zajmuje zbyt duzo miejsca w pamieci PC. Byc moze nowa wersja
tego oprogramowania zostala pod tym wzgledem poprawiona.

Dorota Nicewicz