Re: news transfer - metody

Autor: Rafal Maszkowski (rzm_at_oso.chalmers.se)
Data: Wed 16 Mar 1994 - 13:06:38 MET

Maciek Uhlig writes:

> [...]
> liniami telefonicznymi (sytuacja typowa dla Polski). I chcecie transferowac
> ile sie tylko da. Naturalne jest, ze dazylibyscie do kompresji
> transferowanych batchow (bo normalnie transferowany jest czysty tekst
> ASCII). Rozwiazaniem jest zastosowanie UUCP over TCP, ktora to konfiguracja
> umozliwia transfer batchow kompresowanych za pomoca compress czy gzip.
> Oficjalne stanowisko NASK, ktore przed chwila poznalem, jest
> w tej kwestii nastepujace:

> mamy standardowa konfiguracje, ktora nie bedzie zmieniana. Dlatego

Zdaje mi sie, ze mozna kompresowac w standardowym inn-ie. Czy ktos
moze podac szczegoly?

> OK, dopasuje sie. Tylko zamiast darmowego rozwiazania, ktore
> zmniejsza objetosc przesylanych plikow 4-krotnie, kupie sobie
> High Speed Serial i wynajme lacze 2 MB. W sumie ze 100.000.000 zl plus
> oplaty dzierzawne za lacze co miesiac.

Nie ma sprawy - KBN zaplaci...

> Albo poczekam cierpliwie, az Pagesat zawiesi satelite nad Europa
> i umozliwi mi feed bezposrednio ze zrodla.

A rozwazasz mozliwosc dzwonienia do EU-NETu w Warszawie? Czy ktos sie
orientuje czy EU-NET juz faktycznie zaczal dzialalnosc?

R.

--
Rafal Maszkowski rzm_at_oso.chalmers.se rzm_at_mat.uni.torun.pl <-finger for public
snail: Omgangen 464-82, 412-80 Goteborg, Sweden; tel: +46-31-7780831      key