Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Dysk HDD

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Dysk HDD
From: "radekp@konto.pl" <radekp@konto.pl>
Date: Tue, 02 Apr 2024 23:23:43 +0200
Mon, 25 Mar 2024 05:47:32 GMT, w <Ud8MN.287017$ps1.42280@fx12.ams1>, Marcin
Debowski <agatek@INVALID.zoho.com> napisał(-a):

> Zacznij od kabli, powyciągaj je i powkładaj na miejsce. Kilka razy. Z
> obu stron. Oba, i sata i do zasilania. "Odświezysz" tak odrobię złącza.
> Czasami to wystarczy. Jak masz inne, sprawdzone kable, to możesz
> pozamieniać. Jesli to nie pomoże, inne możliwości są takie, że zasilanie,
> albo że dysk pada.

Zmień kable i kanały.

Ale to pewnie jakiś wujowy mechanizm oszczędzania energii. Mam tak samo z
Toshibą.
Najprościej ściągnij HDD Sentinel i wyłącz Advanced Smart Power Saving (czy coś
takiego). Albo ustaw na maksymalną nie-oszczędność.

Jeżeli pomoże, to sprawdź czy po restarcie kompa nie wrócą objawy.