Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Poszukiwany wyjazdowy, mały notebook

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Poszukiwany wyjazdowy, mały notebook
From: Marcin Debowski <agatek@INVALID.zoho.com>
Date: Sun, 24 Mar 2024 02:10:41 GMT
On 2024-03-23, heby <heby@poczta.onet.pl> wrote:

> Ogarnąłem temat nieco bliżej, z ciekawości, może ktogoś to też zaciekawi
> jako alternatywa.
>
> Oba typy (chromebook i "normalny") mają oznaczenia Q1VZC, mają też nazwę
> kodową C710, a w świecie chromebooków to jest "Parrot". Różnią się klapą
> (logo chrome), klawiszami (inne nadruki) a poza tym te ten sam złom.

W tym stylu jest tego więcej. Np. taki kupiłem na podróże żonie:
https://img.lazcdn.com/g/p/bb09941c7b344bbc5afc19e61f062d8a.jpg_2200x2200q80.jpg
https://img.lazcdn.com/g/p/e83c69b2d451ab03cab57429f0775223.jpg_2200x2200q80.jpg

A dla dzieciaka tego:
https://psref.lenovo.com/syspool/Sys/PDF/IdeaPad/IdeaPad_3_CB_11IGL05/IdeaPad_3_CB_11IGL05_Spec.PDF

Wydawało mi się, że masz większe wymagania sprzętowe.
Nb. oba mają usb 3.

Z tym, że nie wiem jak z alternatywnym bootowaniem i instalacją Linuksa,
bo się tym wtedy nie interesowałem.

> Co prawda nie da się przenieść BIOSa z normalnego do chrome (nie
> wstaje), ale można do chrome wgrać zastępczy seaBIOS, np ze stronki:
>
> https://mrchromebox.tech/
>
> Całosć procesu to przerzucenie chromeosa do developer mode i założenie
> zworki, aby pamięc BIOSu była r/w, potem jedno polecenie.
>
> Ponieważ te chromebooki są w cenie złomu, to warto zerknąć, to lekki,
> mały komputerek. Na razie z wad widzę USB2.0, ale to nie jest jakoś
> super krytyczne w moim zastosowaniu.
>
> Ubuntu instaluje się wprost, z windowsem nie wiem, ale bootuje się
> instalator wiec chyba dobrze.

Chciałeś zdaje się okolice FHD. Pamięć 2GB, czy są też modele z 4GB? 4GB
przy ChromeOS jeszcze ujdzie. Na typowym Linuksie to się do
współczesnych "Internetów" za bardzo nie nadaje.

--
Marcin