Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Poszukiwany wyjazdowy, mały notebook

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Poszukiwany wyjazdowy, mały notebook
From: heby <heby@poczta.onet.pl>
Date: Sat, 23 Mar 2024 18:25:12 +0100
On 19/03/2024 17:13, heby wrote:
4) Acero robił malutkie chromebooki, które w niektórych wersjach miały windowsa (Acer One)

Ogarnąłem temat nieco bliżej, z ciekawości, może ktogoś to też zaciekawi jako alternatywa.

Oba typy (chromebook i "normalny") mają oznaczenia Q1VZC, mają też nazwę kodową C710, a w świecie chromebooków to jest "Parrot". Różnią się klapą (logo chrome), klawiszami (inne nadruki) a poza tym te ten sam złom.

Co prawda nie da się przenieść BIOSa z normalnego do chrome (nie wstaje), ale można do chrome wgrać zastępczy seaBIOS, np ze stronki:

https://mrchromebox.tech/

Całosć procesu to przerzucenie chromeosa do developer mode i założenie zworki, aby pamięc BIOSu była r/w, potem jedno polecenie.

Ponieważ te chromebooki są w cenie złomu, to warto zerknąć, to lekki, mały komputerek. Na razie z wad widzę USB2.0, ale to nie jest jakoś super krytyczne w moim zastosowaniu.

Ubuntu instaluje się wprost, z windowsem nie wiem, ale bootuje się instalator wiec chyba dobrze.