Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

[PECET] Laptop muli pod obciążeniem (Win10)

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: [PECET] Laptop muli pod obciążeniem (Win10)
From: arnold@hooterville.invalid (Arnold Ziffel)
Date: Wed, 20 Mar 2024 23:25:00 -0000 (UTC)
Hej,

Koleżanka ma pytanie. Ja nie mam bladego pojęcia, co to może być. Może
ktoś podpowie?

Windows 10, Lenovo Legion 5, Nvidia RTX 2060 i AMD Ryzen 7, 16 GB RAMu.
Laptop został wyczyszczony (radiator, wentylator), pasta wymieniona.
Temperatura podczas grania 82°C. Problem zaczął się sam kilka miesięcy
temu, laptop ma dwa lata.

Przekazuję opis problemu słowo w słowo:

Wszystkie gry i programy 3D mi się randomowo duszą.

Już wykminiłam, że to ma coś wspólnego z zasilaniem. Jak laptop jest
podłączony, to ogólny framerate jest wyższy, ale totalnie randomowo nagle
spada (zużycie GPU jest wtedy 100% lub bliżej 10%, normalnie jest między
50% a 60% w czasie gry). Jak jest na samej baterii, to ogólny framerate
jest niższy, ale stabilny i gra się nie krztusi nagle i nie ma nagłych
spadków, a przy 100% zużycia jest tylko słaby spadek klatek.

I generalnie gra chodzi płynniej na samej baterii.

--
Trzy lwy spotkały się na pustyni. Pierwszy jęcząc mówi:
- Zjadłem Amerykanina z wrzodem żołądka i od wczoraj jestem chory.