Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

[PECET] Zasilanie RTX3060TI

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: [PECET] Zasilanie RTX3060TI
From: Atlantis <marekw1986NOSPAM@wp.pl>
Date: Fri, 17 Nov 2023 22:24:09 +0100
Wymieniłem ostatnio kartę graficzną w swoim komputerze - zasłużona GTX1060 została zastąpiona przez RTX3060TI. Stara karta posiadała pojedyncze ośmiopinowe złacze zasilania. W nowej karcie są już dwa takie złącza. W komputerze znajduje się 700W, modularny zasilacz Be Quiet. Dołaczone do niego kable do zasilania kart graficznych mają na końcu dwie ośmiopinowe wtyczki, a sam zasilacz posiada możliwość podłączenia dwóch takich kabli.

Na razie podłączyłem kartę do zasilacza za pomocą jednego kabla (korzystając z dwóch wtyczek na jego końcu).

Teraz jednak zaczynam się zastanawiać czy jest to prawidłowym rozwiązaniem. Obecność dodatkowego złącza w 3060TI wynika jedynie z ograniczeń pojedynczej pojedynczego, ośmiopinowego gniazdka? Jeden kabel poradzi sobie z zasilaniem karty? A może do drugiego gniazdka powinienem poprowadzić zupełnie oddzielny kabel z zasilacza?