Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Print serwer problemy

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Print serwer problemy
From: Adam <a.g@poczta.onet.pl>
Date: Mon, 23 Oct 2023 11:28:28 +0200
Dnia Mon, 23 Oct 2023 03:08:35 +0200 (GMT+02:00), Eneuel napisał(a):

> heby nie lubi księgowych?
>
> Mam zero problemów z wifi. Kiedyś miałem:
> - drukarki nie było, ;) ale poprawnie drukowała
> - starego softu nie zdołałem ponownie zainstalować po jakiejś
>  softowej awarii.

I na podstawie jednego (czy może nawet kilku) przypadków robisz projekcję
na całe zagadnienie?

Mam prawie na codzień do czynienia z drukarkami u klientów, począwszy od
małych "zabawek" typu Epson SC-P600 czy SX430, poprzez większe typu Minolta
Bizhub czy Ricoh MP do większych maszyn - oczywiście większe raczej tylko
na kablu.

Problemów w WiFi nie mają średnie OKI, Epsony, Brothery - mam na myśli
drukarki, które kosztują raczej powyżej 1000 zł. netto.
Mniejsze drukarki albo urządzenia GDI zwane drukarkami potrafią zgubić
sieć, nie są stabilne, mogą gubić pakiety.
Do pracy w firmach nadają się średnio.

Jeszcze jedno, przy okazji:
W przypadku pracy wielu drukarek w firmach wielooddziałowych, gdzie serwery
drukarek stoją pod AD, to zarządzanie mini to nieco większe zagadnienie.
Zwłaszcza, jeśli jest kilkaset czy kilka tysięcy drukarek.
Już spotykałem się z sytuacją, że jakiś Hindus pomylił się w ustawieniu i
wydruk zamiast w Katowicach, leciał do drukarki w Sochaczewie. Albo zamiast
w Sopocie, to poleciał gdzieś do Brazylii.

Oczywiście to już nie ma związku z połączeniem LAN, aczkolwiek "trefne"
urządzenia są natychmiast eliminowane.

--
Pozdrawiam.

Adam