Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

[PECET] Pasty termoprzewodzące i stare konsole

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: [PECET] Pasty termoprzewodzące i stare konsole
From: Atlantis <marekw1986NOSPAM@wp.pl>
Date: Thu, 27 Jul 2023 22:21:16 +0200
Mam w domu niewielką kolekcję starych konsol do gier. Pomiędzy prostymi urządzeniami 8bit i 16bit znajdzie się też kilka nowszych, wyposażonych już w aktywne chłodzenie. Od czasu doi czasu lubię odpalić któreś z tych urządzeń i zagrać w jakiś stary tytuł.

Ostatnio zabrałem się za gruntowne czyszczenie i wymianę past termoprzewodzących. Wiadomo, że "zwykli użytkownicy" często nie przejmowali się takimi kwestiami, wiec po latach wewnątrz było już trochę kurzu, a pasta zdążyła nieźle się zeschnąć.

Na razie użyłem tego, co miałem pod ręką - pasty SilentumPC Pactum PT-3, którą miałem dołączona do jakiegoś chłodzenia. Nałożyłem ja na procesory w XB360 oraz Xbox One S. Pierwsze próby wypadły pomyślnie - konsole zaczęły chodzić ciszej (chociaż nie wiem na ile to zasługa pasty, a na ile usunięcia kurzu), nawet po dłuższej pracy. Nie zdradzają żadnych objawów przegrzewania się.

W kolejce czekają jeszcze dwa egzemplarze PS3 i Gamecube.
Czy mogę nadal używać zwykłej pasty w myśl zasady "nowa przeciętna i tak lepsza od zaschniętej wielu lat" czy może jednak powinienem się rozejrzeć za czymś lepszym?