Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] ruszanie się kompa

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] ruszanie się kompa
From: "ptoki (ptoki)" <sczygiel@gmail.com>
Date: Sun, 2 Jul 2023 00:59:59 -0700 (PDT)
On Friday, June 30, 2023 at 2:40:50 p.m. UTC-5, PiteR wrote:
> od czego zależy najbardziej?
>
> Mam kilka pecetów i np na tym zbudowanym nowożytnym składaku asrock
> trochę widzę jak otwierają i renderują się okna i kursor jest
> niedostatecznie naoliwiony. Rozczarowujące.
>
> i5-7500, 16gb ram, nvidia 1650 super, nvme pci 4 6000MB/s
>
> Za to na takim dellu 2012r wszystko pojawia się w mrugnięcie okiem
> i7 3770, 16gb, ssd, gt 1030 ddr5 pasywna
>
> i na tym też błyskawica
> i5 7500, 8gb, gt 1030 ddr5 niepasywna
>
> na tym Xenonie 12 rdzeniowym to juz w ogóle speed demon.
> https://imgbb.com/4F82p5y

> [...]
SSD. I brak zamulajacych programow w tle.
Zaczal bym od zajrzenia co robia procesory w task managerze i wywaleniu
antywirusa na jakis czas.
Jak masz hdd to zajrzyj czy przypadkiem nie masz pending sectorow. System moze
probowac tego felernego czytac i system sie muli od tego.
Dodatkowo, np kiepski sterownik drukarki moze probowac drukowac na niedostepnej
drukarce i podczas jej szukania zamulic kompa.

Ogolnie powodow jest masa bo windows to kupa gowna a i user czasem bezwiednie
dorzuci mu cos w szprychy i sie bidok muli.

U mnie najbardziej zamulajace sa wszelkiej masci teamsy, outlooki i zdzira w
przegladarce.