Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Zrąbana hybryda TPlinka....

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Zrąbana hybryda TPlinka....
From: Eneuel Leszek Ciszewski <Zapraszam@do.czytania.fontem.Lucida.Console>
Date: Wed, 26 Jul 2023 23:42:12 +0200
W dniu 26 lip 2023 o 02:32, Arnold Ziffel pisze:

> W tym pierwszym.

Kiedyś próbowałem wymienić na inny -- fabryczny był najlepszy.
(co nie znaczy, że jest dobry)

Długotrwałe obciążenie (ściąganie z szybkich serwerów) zwykle źle wróży.

> Diabli wiedzą :)

Tuż przy tej hybrydzie szybkość jest znikoma.
(w porywach do 5 Mb/s, ale zazwyczaj do 3Mb/s a na dłuższą metę znacznie
mniej niż 3 Mb/s -- jeśli nie zawiesi się; warto często restartować
profilaktycznie)

> Ciekawe co oni tam napsuli...

Diabli wiedzą :)

> (tak, wiem, stary post, ale rzadko zaglądam na tę grupę)

Nadal aktualny. Nie wymieniam hybryd, bo żal mi szmalu.
Może warto przejść na 5GHz; może warto wejść na komórkowy...

 https://allegro.pl/oferta/tenda-os3-cpe-5ghz-12dbi-13655101074  209 pln
 https://www.ceneo.pl/114486816#tab=spec   297 pln

Dunaj (mój dostawca dostępu) łączy morsem ;) -- zwłaszcza nocą; teraz
chociażby. Jest łączność ~ćwierć minuty, po czym nie ma łączności przez
~pół minuty... Jakiekolwiek rozmowy z Dunajem nie mają sensu!!!

 - ma pan za stary system (WXP przykładowo) operacyjny

Problem w tym, że obok tegoż WXP są tu przeróżne systemy, wliczając
w to najnowsze Linuksy i W11?... Problem w tym, że już początkowy
mój routerek nie ma łączności ze światem -- co widać wyraźnie jego
softem; WXP leży spokojnie odłogiem ;) na wirtualkach i na starym
desktopie -- zbyt starym do obsługi W10 itp. a doskonałym ;) do
obsługi Q4OS.

Jakiś czas tym początkowym APkiem była ww. Tenda -- teraz wstawiłem
w szereg starego TPlinka, aby w razie czego ten TPlink padł, nie Tenda. TPlink jest kultowym APkiem, ale pracuje jako swich 100 Mb/s -- jako
Apek już nie wyrabia się. Tenda ma przewodowo 1Gb/s i ma na niby WiFi
1200 Mb/s. (na niby -- bo 1200Mb/s wychodzi z sumowania 2.4 Ghz i 5 Ghz)
Drukarka Canona nie ma 5 GHz -- uruchamiam w Tendze 2.4 Ghz na czas
drukowania... Laptopy i telefon mają 5 GHz, reszta (desktop, TV
i APki) łączy się przewodowo... Może dokupię jakiś BoXTV, ale
nie mam o tym pojęcia a chciałbym kupić coś rozsądnego...

-=-

Mam dwie Tendy i kilka TPlinków -- Tendy wypadają lepiej niż TPlinki.
(najniższą półka, porównywalne ceny, podobne parametry)

-=-

Dzięki za odpowiedź.

--