szopen w news:u4tnpm$haj2$1@dont-email.me
On 27.05.2023 05:01, Marcin Debowski wrote:
Teraz przyszło mi jeszcze do głowy, że może pies jest pogrzebany
gdzieindziej. Może to są enkodery klasy handbrake czy tego tsunami, ale
jest to robione na super wydajnych maszynach. Jak wiadomo zalezność jest
tu taka, że przy preset'ach typu slow, fast itd. jakość dla każdego z
presetów jest zawsze stała (dla danego enkodera) a zmienia się wielkość
wynikowa pliku. Ze względów praktycznych taki "very slow" musi mieć
jakieś osadzenie w marketngowych realiach, czyli przekodowanie 10 min
filmu, nie może trwać przykładowo na jakimś i9gen12 3 doby. No ale
jak byłaby dedykowana maszyna o odpowiedniej mocy to pewnie 100x very
(slow) byłoby akceptowalne. Albo też nawet miesiąc kodowania jest
akceptowalny, bo to w końcu czynność dla konkretnego BD jednorazowa.
Pamiętam z dawnych czasów, gdy weszły DivX'y to kolosalną różnicę w
jakości, zwłaszcza w dynamicznych scenach, miało kodowanie dwuprzebiegowe,
gdzie pierwszy przebieg analizował dynamikę i strumień danych, a drugi
stosował zmienny bitrate bazując na pierwszym przebiegu. Dziś filmów nie
koduję, ale zgaduję, że to nadal jest dostępne i nadal może zdziałać cuda,
których oczekujesz.
warto sentymentalnie wspomniec, ze cala ta wiedza typu liczba przebiegow
kodowania i dlaczego tak, albo poziomy kwantyzacji i dlaczego kodowac na
takim, a nie innym, liczba kwantyzatorow w xvid,a liczba w x264 (crf), co
lepiej - czy 2pass, czy crf = 18,czy 20... - b. gleboko i dokumentnie bylo
kiedys o tym na videoaudio.pl, kopalnia wiedzy, z udzialem np. Jawora i
Placio, imo ekspertow ekstremalnie kompetentnych. Czyli: pytania o to, jak
kodowane sa BD, ze sa tak znakomitej jakosci (pod warunkiem, ze sa :). oraz:
ktorym dostepnym powszechnie softem mozna taki efekt dostac i w jaki
posob - tego rodzaju pytania trzeba by zadawac na videoaudio.pl, by dostac
konkretna, szeroka wiedze w gustownej paczce :) Ale nie zada sie, bo
videoaudio.pl juz nie ma.
|