Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

[PECET] Zasilacz pod RTX3060/RTX3060TI

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: [PECET] Zasilacz pod RTX3060/RTX3060TI
From: Atlantis <marekw1986NOSPAM@wp.pl>
Date: Wed, 5 Apr 2023 13:02:53 +0200
Kończę właśnie składać trochę lepszy komputer, przeznaczony między innymi do grania. Jednym z ostatnich elementów jakie mi zostały jest karta graficzna.

W tej chwili specyfikacja wygląda następująco:
1. CPU Ryzen 5600X
2. Płyta główna Asus ROG Strix B550-F
3. 32GB DDR4 Corsair
4. SSD Samsung 980 PRO 1TB + HDD Seagate 2TB.
5. Nagrywarka Blu Ray.
6. Zasilacz Be Quiet! Pure Power 11 CM 700W 80+ GOLD
7. Obudowa Be Quiet! Purse Base 600 + jeden wentylator 12cm z tyłu i dwa 14 cm z przodu.

Zastanawiam się czy przy takiej konfiguracji ten zasilacz będzie wystarczający do zasilenia karty graficznej. Specyfikacje na morele.net podaną, że w zależności od producenta dla 3060 zalecany jest zasilacz 550W lub 750W:

https://www.morele.net/karta-graficzna-msi-geforce-rtx-3060-ventus-x3-oc-12gb-gddr6-rtx-3060-ventus-3x-12g-oc-5946239/
https://www.morele.net/karta-graficzna-asus-tuf-geforce-rtx-3060-gaming-oc-12gb-gddr6-tuf-rtx3060-o12g-v2-gaming-5948083/

W przypadku TI jest to 600W lub 750W.
https://www.morele.net/karta-graficzna-msi-geforce-rtx-3060-ti-ventus-3x-oc-8gb-gddr6x-12657644/
https://www.morele.net/karta-graficzna-asus-tuf-gaming-geforce-rtx-3060-ti-oc-8gb-gddr6x-tuf-rtx3060ti-o8gd6x-gaming-12395234/

Faktycznie może się okazać, że mój zasilacz może być za słaby i powinienem jednak szukać kart MSI, które w specyfikacji podają niższą moc zasilacza, czy w praktyce nie ma to znaczenia i mogę założyć, że karta 3060 Ti od Asusa będzie działa prawidłowo z moim zasilaczem?