Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Stara karta graficzna w nowym komputerze

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Stara karta graficzna w nowym komputerze
From: Irokez <no.email@wp.pl>
Date: Mon, 6 Mar 2023 21:42:10 +0100
W dniu 06.03.2023 o 08:46, Atlantis pisze:
Składam obecnie nieco mocniejszy komputer pod gry i inne operacje wymagające nieco większej mocy obliczeniowej. Konfiguracja obejmuje procesor Ryzen 5600X na płycie B550-F. Rozłożyłem sobie ten projekt na kilka miesięcy i właściwie w chwili obecnej do kopienia został mi już tylko RAM i karta graficzna. De facto po zainstalowaniu pamięci mógłbym zainstalować system i wstępnie przetestować komputer bez czekania na GPU. Pod warunkiem, że mógłbym wykorzystać jakąś starą kartę, bo procesor niestety nie posiada wbudowanego GPU (a więc HDMI zintegrowane z płytą główną nie zadziała). W którymś pudełku leży u mnie stara karta graficzna, pamiętająca jeszcze czasy C2d. Ostatni raz odpalałem ją rok albo dwa lata temu i wtedy działała.

Podstawowe pytanie: czy mogę (bezpiecznie) zastosować kilkunastoletnią kartę PCI-E na współczesnej płycie głównej? Czy też pomimo tego samego złącza zmieniły się jakieś standardy (np. w zakresie energii pobieranej z płyty głównej) i nie powinienem czegoś takiego próbować?

Co pamięta te c2d?
GTX750ti
Radeon 6670?
Takie mi śmigają :)
Jak masz coś pokroju Voodoo Banshee czy S3 Trio to może być problem.

--
Irokez