Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

[PECET] Rysik do ThinkPad Tablet 10

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: [PECET] Rysik do ThinkPad Tablet 10
From: Atlantis <marekw1986NOSPAM@wp.pl>
Date: Sun, 30 Oct 2022 12:06:32 +0100
Jakiś czas temu kupiłem sobie tablet Lenovo Thinkpad tablet 10. Coś takiego ten dostępny na poniższej aukcji:
https://allegro.pl/oferta/11857888073

Specyfikacja sprzętowa może dzisiaj nie robi już wrażenia, ale sprzęt jest cały czas ciągle użyteczny jako tablet do przeglądania internetu, odtwarzania filmów i odpalania jakichś lżejszych aplikacji pod Windowsem. Powiedziałbym nawet, że ze względu na pracę pod pełnym Windowsem 10 pod pewnymi względami jest bardziej użyteczny niż tablety na Androidzie.

Jakiś czas po zakupie (właściwie przez przypadek) odkryłem, że sprzęt reaguje na rysik z Galaxy Note 8. I to reaguje w pełni - to znaczy wykrywanie nie tylko dotyk, ale także zbliżenie rysika do ekranu. Chyba nawet w jakiś sposób reagował na naciśnięcie przycisku. Trochę wtedy poczytałem specyfikacji i wychodzi na to, że poza normalnym digitizerem dotykowym tablet posiada też obsługę rysika/pióra opartą na technologii Wacom.

Zacząłem szukać więcej informacji i trafiłem na następujące nagranie:
https://youtu.be/4TUc0BZW80g?t=571

Okazuje się, że sprzęt z właściwym rysikiem jest w stanie nawet wykrywać poziomy nacisku. Może nie jest to sprzęt do profesjonalnego tworzenia grafiki, jednak do robienia jakichś prostych notatek albo szkiców mógłby się nadać. Zacząłem się więc rozglądać za rysikiem.

Ostatnio zamówiłem oryginalny rysik Lenovo o oznaczeniu GX80K32884. W przeciwieństwie do tego od Note'a 8 jest aktywny - wymaga do pracy baterii. Niestety, tablet zdaje się na niego nie reagować wcale. Nie jest wykrywane ani zbliżenie końcówki do ekranu, ani nawet dotknięcie.
I teraz pytanie: co może być tego przyczyną?

1. Kupiłem rysik niekompatybilny z moim tabletem? Jeśli tak, to czego powinienem szukać?
2. Kupiłem uszkodzony rysik?
3. A może robię coś źle? Potrzebna jest jeszcze jakaś konfiguracja?

  • [PECET] Rysik do ThinkPad Tablet 10, Atlantis <=