Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Obudowa do NVMe SSD

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Obudowa do NVMe SSD
From: Marcin Debowski <agatek@INVALID.zoho.com>
Date: Thu, 27 Oct 2022 00:27:50 GMT
On 2022-10-26, PiteR <email@fauszywy.pl> wrote:
> in <news:63589882$0$461$65785112@news.neostrada.pl>

> to jak w laptopie można używać sata i nvme?
> np dell 7280

Zobacz https://www.atpinc.com/blog/m.2-connector-guide-for-SSDs

Przypisanie dla M-key, piny 59-66: PCIe x4/SATA/SMBus

Zresztą z samego wstępu do art. o czym się często zapomina:
The M.2 specification covers multiple Host Interface solutions including:

    PCI Express (PCIe)
    Serial Peripheral Interface (SPI)
    High-Speed Inter-Chip (HSIC)
    SuperSpeed Inter-Chip (SSIC)
    Mobile PCIe (M-PCIe)
    Universal Serial Bus (USB)
    Secure Digital Input Output (SDIO)
    Universal Asynchronous Receiver/Transmitter (UART)
    Pulse Code Modulation / Inter-IC Sound (PCM/I2S)
    Inter-Integrated Circuit (I2C)
    System Management Bus (SMBus)
    Serial ATA (SATA)
    DisplayPort (DP)

Czyli w sumie można traktować m.2 jako takie mini-pcie z dodatkami. A
skoro mamy tu pcie to już można cudować.

Aprops mPCIe, to też często czyta się np. w specyfikacji płyty, że jest
dedykowane wyłącznie do wifi/BT. Zachęcam do eksperymentów. Mam na
jednym itx mobo asusa tego typu kontroler SATA
https://i.ebayimg.com/images/g/2JEAAOSwgMFhOhzR/s-l400.jpg w tamim
właśnie złączu do wifi i działa porównywalnie ze stadardowym SATA. To
jakby komuś bardziej standardowych portów zabrakło.

--
Marcin