Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Długość kabla sieciowego

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Długość kabla sieciowego
From: Adam <a.g@poczta.onet.pl>
Date: Fri, 30 Sep 2022 23:16:22 +0200
Dnia Fri, 30 Sep 2022 16:49:23 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):

> W 100 Mb/s taki sam -- straty znajdą się na stykach i zagięciach
> przewodów. Niby im dłuższy przewód tym większa szansa na więcej
> załamań, ale raczej te załamania nie zależą od długości przewodu,
> lecz od niechlujności...
>
> 10 cm vs 150 m -- jest różnica; 1 m vs 20 m -- nie ma różnicy dla
> 100 Mb/s; nie wiem, jak w wypadku 1 Gb/s, zwłaszcza z elektrycznym
> zasilaniem...

Nie może być ani 10 cm, bo za mało, ani 150 metrów, bo za dużo.
Poczytaj o długości fali w aspekcie 10 cm i o czasach i synchronizacji
pakietów w aspekcie 150 metrów.

Uwaga: nie twierdzę, że takie połączenia działać nigdy nie będą, bo już
różne cuda widziałem, ale normy takich połączeń nie przewidują. Nawet, jak
to będzie działać, to powtórki pakietów zeżrą sporo czasu.

--
Pozdrawiam.

Adam