Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] SSD Samsung Magician

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] SSD Samsung Magician
From: ansajawruk@polbox.com
Date: Tue, 23 Aug 2022 10:17:18 +0200
Wcale nie przypadkiem, dnia Tue, 23 Aug 2022 09:20:10 +0200
 doszła do mnie wiadomość  <63047faa$0$457$65785112@news.neostrada.pl>
od ąćęłńóśźż <a@e.pl>  :
>Przypomniało mi się, bo waliłem nosem kilka lat temu kupując te dyski:
>Magician v. 4.9.7 to stara wersja programu nie rozpoznająca prawidłowo wówczas
>nowych EVO 860.
>Ale mylące jest to, że próba aktualizacji z poziomu programu kończy się
>komunikatem "masz najnowszą wersję Magician" co jest
>nieprawdą.
>Najnowsza wersja to Magician 7.1.1, tyle że 4.9.7 było ostatnią wersją
>potrafiącą optymalizować EVO 840. Nowsze wersje Magiciana (od
>v.5.0 w górę) nie chciały optymalizować serii EVO 840, więc zainstalowałem
> [...]

Ta "optymalizacja" to pudrowanie błędu firmware w Evo 840, jak
mniemam, nie chce mi się grzebać, ale chyba był firmware naprawczy.
Dysk SSD nie potrzebuje optymalizacji, pilnować TRIM i AHCI, reszta
mało istotna, a i bez TRIM można się doskonale obejść.
Można jeszcze dodać sobie wolną, strimowaną przestrzeń na OP.
https://www.seagate.com/pl/pl/tech-insights/ssd-over-provisioning-benefits-master-ti/
TRIM może w pewnych przypadkach negatywnie wpłynąć na wydajność dysku,
przykładowo, w operacjach typu kasowanie czy przenoszenie tysięcy
małych plików, dodatkowo specjaliści odradzają TRIM na szyfrowanych
dyskach, ze względów bezpieczeństwa.
Szwambuł Trantiputl.
--
Pójdziesz Pleśniowy