Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] HDD 4 TB odzyskanie pojemności

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] HDD 4 TB odzyskanie pojemności
From: ptoki <sczygiel@gmail.com>
Date: Mon, 1 Aug 2022 20:19:19 -0700 (PDT)
sobota, 30 lipca 2022 o 09:48:49 UTC-5 Gil napisał(a):
> Dostałem dysk ze serwera, WD red 4 TB. Powierzchnia bez bad sectorów. Wg
> programu Sentinel jeszcze rok pracy. Może dłużej wytrzyma bo tylko 100
> cykli start/stop.
> Po podłączeniu do komputera z Win11 dalem format z GPT,jedna partycja.
> Potem dysk wsadzilem do obudowy na USB 2.0 i podłączylem do koputera z
> win 7 aby zrobić backup.
> Ale zachcialo mi się ten dysk podzielić na pół jako dysk X oraz Y i to
> zrobiłem pod win7 ale płyta obsługuje dyski ponad 3TB.
> No i zauważyłem, że podzielilo mi na 2 dyski o pojemności coś około
> [...]
Zmienic obudowe usb.
One maja taka przypadkosc ze maja limit w okolicy chyba 2.7TB (albo gdzies w
okolicy) i pokazuja pojemnosc modulo tego limitu.
Czyli jak masz dajmy na to dysk 3TB to ci pokaze 300GB, jak 4TB to 1.3TB.
Podlacz dysk bezposrednio i bedziesz widzial calosc.
A na obudowie se napisz e to dla malych dyskow.