Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiw贸w] [Inne Listy]

HDD 4 TB odzyskanie pojemno锟絚i

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: HDD 4 TB odzyskanie pojemno禼i
From: Gil <gil@gaz.pl>
Date: Sat, 30 Jul 2022 16:51:42 +0200
Dosta艂em dysk ze serwera, WD red 4 TB. Powierzchnia bez bad sector贸w. Wg
programu Sentinel jeszcze rok pracy. Mo偶e d艂u偶ej wytrzyma bo tylko 100
cykli start/stop.
Po pod艂膮czeniu do komputera z Win11 dalem format z GPT,jedna partycja.
Potem dysk wsadzilem do obudowy na USB 2.0 i pod艂膮czylem do koputera z
win 7 aby zrobi膰 backup.
Ale zachcialo mi si臋 ten dysk podzieli膰 na p贸艂 jako dysk X oraz Y i to
zrobi艂em pod win7 ale p艂yta obs艂uguje dyski ponad 3TB.
No i zauwa偶y艂em, 偶e podzielilo mi na 2 dyski o pojemno艣ci co艣 oko艂o
900GB. Pod linuxem i GPart nie uda艂o si臋 odzyska膰 pojemno艣ci. Pokazalo
calkowit膮 pojemno艣膰 dysku 1678 GB. Jest jakie艣 bezplatne narz臋dzie albo
spos贸b odzysku tych 4Tb (3,6TB po formacie ntfs)?
Bardzo licz臋 na pomoc.
Pozdrawiam

<Pop. w W膮tku] Aktualny W膮tek [Nast. w W膮tku>