Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Nekrolog

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Nekrolog
From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console>
Date: Sat, 9 Jul 2022 00:33:07 +0200

"Eneuel Leszek Ciszewski" ta7q25$6m7$1@gioia.aioe.org

Zastanawiam się nad zakupem kolejnego... Może poleasingowego?...

Ten:
 https://store.acer.com/pl-pl/acer-aspire-3-laptop-a317-33-srebrny
można kupić za 1784,05 z VAT, ale czy to ma miejsce na HDD?
Nie:
  - czy ma dość wolnego [po co mi szybkie?] miejsca,
ale
  - czy ma: slot, przewody, mocowanie 2.5" dysku...
Miejsca by starczyło aż na dwa 2.5" HDD...

CPU (PentiumR Silver N6000) trochę słaby?
Brak dedykowanego GPU.
Ale cena niska. :)

Jeśli ktoś zna ten komputer i chce podzielić się
wrażeniami -- chętnie poczytam.

-=-

Straciłem też jedną z czterech kopii tej (z SSHD) partycji -- podczas
próby dogadania się z drukarką Canona. :) Drukarka już jest widziana

To ważne -- włączam w Tendze 2.4 GHz (na co dzień włączam tylko 5 GHz)
i po chwili widzę, czy drukarka załapała łączność z routerem...

przez router Tendy, nadal nie jest widziana przez soft Canona i nadal
nie wie, czy jest na adresie 6.6.1.6 czy na 6.6.1.14, ;) ale pracuje
poprawnie i uruchamia się bez wciskania włącznika, po otrzymaniu
zlecenia (drukowania, skanowania, konfigurowania) z laptopa...

Chyba zlecenie skanowania nie budzi tego urządzenia z letargu...
Próba drukowania lub rekonfigurowania -- budzi... Wydaje się mi,
że także próbą skanowania zbudziłem raz, ale teraz jakoś ;) nie
budzę...

Canon zdecydowanie lubi niepotrzebne przelewanie (choćby podczas
rekonfigurowania czy skanowania) atramentu i tuszu z pojemników
do pampersa...

Ochrona środowiska! Chcesz tylko coś zmienić w ustawieniach (hasło
do routera przykładowo) lub coś zeskanować? -- urządzonko wyciąga
kartridże (by zasychały) na czas jakiś, po czym je czyści i parkuje...

BTW -- dwakroć wstawiałem hasło -- dwakroć niestety z ,,panelu''
drukarki, co (bardzo delikatnie ujmując) nie jest wygodne...

-=-

Canon zbladł w mych oczętach...
- tanie obiektywy bez osłon psłonecznych
  (na AliExpress kupiłem stosowną osłonę za
  kilka pln, ale niemal nie pstrykam już fotek;
  BTW -- osłona wewnątrz powinna być aksamitna
  i poprążkowana -- ta z AliExpres jest niemal
  błyszcząca, ale lepsza taka niż żadna...)
- analogowa lustrzanka zepsuła się
  (niby żadna nowość, ale wcześniej psułem różnorakie
  aparaty radzieckiej produkcji; analogowa lustrzanka
  Canona ponoć była japońskim produktem)
- drukarki Canona lubią zasikiwać pampersy
- lampy różnią się barwową temperaturą
  (chyba 'Speedlite 550 EX' i 'Speedlite 580 EX')

-=-

Laptop z samym SSD to imo słaby pomysł...
Niby można co jakiś czas zrzucać wszystko na penflaszkę
lub na HDD via USB, ale to tak sobie przyjemne... Lepsze
są automagiczne bakapy...

[ostatecznie można by przykleić (może klejem z pałeczek ;)
topionych gorącem) HDD wewnątrz laptopa i podpiąć via USB,
jeśli nie ma SATAnistycznych slotów AHCI...]

-=-

CPU ma tylko 8 linii PCIe -- trochę mało na pełną obsługę SSD.
Acer, z którego teraz piszę ma 12, ale 4 oddane są do dyspozycji
grafiki -- dyskowi zostają tylko 2... [ale z dysku nie wciekają
dane osobowe luźnymi liniami...]

--