Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] HDD -- błąd

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] HDD -- błąd
From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console>
Date: Mon, 27 Jun 2022 17:09:53 +0200

"Eneuel Leszek Ciszewski" 62b9ae59$0$548$65785112@news.neostrada.pl

Po skopiowaniu Paragonem 7 -- nie mam już rednego koloru i na oko ;) nie
popsuło się nic na pozostałych 19 partycjach. Łącznie na obu HDD mam 20,
ale do tego jeszcze mam RAMdysk (na literze A) i (stale okupujący literę
B) slot karty pamięci. Alfabet ma 24 litery, zostają 2 na ewentualne HDD
podpinane via USB, :) lecz nie tylko dlatego dążę do nienadawania liter,
czyli niemontowania file_systemów...

Do tego jeszcze są wirtualne napędy z ich literkami.

Odmontowanie partycji (file_systemu) FAT jest łatwe pod WXP,
ale odmontowanie NTFS może być niemożliwe bez restartu
a i z restartem może być trudne.

Pod W10 łatwo można odmontować zarówno FAT (akurat czasami
przydają się z uwagi na swą prymitywność) jak i NTFS.

W10 od strony literatury jest o niebo łatwiejszy niż WXP.

Najgorsze są DOSy i WinDOSy, bo nawet nie zezwalają na proste nadawanie liter.
Literatura jest skomplikowana, jako że DOS raczej nie przewiduje kilu Primary
lub kilku dysków w komputerze...

WXP jest o tyle lepszy, że zezwala na dowolne literowanie (choć system warto
mieć na C) i odmontowanie lub montowanie pod chodzącym systemem, bez restartu.

Póki miałem (na blaszaku z Athlonem 500) obok siebie: kilka WXP, kilka WME
i kilka W9x -- było OK pod WXP, bo korzystałem tylko z FAT, które można bez
trudu odmontowywać.

Gorzej, gdy przechodziłem (jeszcze podczas korzystania z WinDOsów, za sprawą
Paragonu dającego pod DOSem dostęp do NTFS) na NTFS, które to nie dają się łatwo
odmontowywać z uwagi na swe dzienniki... Problem ten przetrwał w partcjonerach
do
dziś, ale pod W10 ,,zarządzanie dyskami'' (czy jakoś podobnie) odmontowuje (nie
wszystkie -- chyba systemowej nie odmontuje, ze SWAPem...) na żądanie, choć
uprzedza o nadciągającym końcu ;) świata...

-=-

Przykładowo literka G -- F-S jest trzymany *tylko* dziennikami, żadnych
innych trzymaków, można zerwać (zewnętrznymi programami) nawet te
dzienniki -- ale zdjęcie literki jest niemożliwe pod WXP!!!

Jedynym rozsądnym wyjściem jest skasowanie wszystkich wpisów
w rejestrze pod 'MountedDevices' i literowanie od nowa...
Bez tego trzeba by partycje ukrywać, by WXP nie nadał im liter...
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\MountedDevices

Rzecz jasna najrozsądniejsze jest omijanie WXP... ;)

-=-

Na blaszaku miałem obok siebie: W95, W98, WXP... Mogłem startować z dowolnego,
zacząć pisać m@il, zapisać kopię, przebootować na inny Win, dokończyć m@il,
wysłać, skasować... ;)

Pod WinDOSami nie można było łatwo nadać liter... A konkretne partycje należało
montować pod konkretne litery, by wszystko pracowało poprawnie! Dziś nie ma we
mnie tyle zapału... ;) Należało dopasować się do tajnej ;) metody literowania...

system na C:
różne dane na D:
zainstalowane programy na E:
duże pliki (obrazki płyt CD i DVD) na F:
pulpit, ikony itp. na G:
instalki na H:

Bez względu na to, z którego systemu startowałem, taką miałem mieć literaturę.

NTFS zezwala ;) na małe klastry także do dużych plików; gorzej z FATalnymi,
dlatego różne partycje miały różne klastry -- im większe pliki, tym większe
klastry,
by i nie tracić wiele miejsca, mieścić się na partycji, i w razie czego ;) łatwo
pozbierać a awarie FAT były częste.

Dziś nadal zostały resztki tamtego podziału, ale nowe czasy ;) wymusiły nową
literaturę.
Zwłaszcza połączenie 32WXP z 64W10 zmusza do kolejnych ,,rozwiązań''.

-=-

Niepotrzebne podmontowanie partycji sprzyja różnym błędom -- choćby można
omyłkowo coś skasować...
Niezamontowaną partycję łatwo zamontować, ale zwrócenie literki pod WXP bywa
trudne...

Akurat teraz!!! -- poszło bez problemu... :)
[jak na złość?!]

-=-

Pozostawiłem WXP tylko po to, by wspominać dawne, ;) dobre ;) czasy...
Nie jest już przydatny... Ale pracuje z zawrotną szybkością!!!!

--
(,-.`._,'(  coma |\`-/|  .'O`-'      .,; o.'      eneuel@gmail.com      '.a_'