Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] 2.5" NASy domowe z WiFi 5 GHz

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] 2.5" NASy domowe z WiFi 5 GHz
From: Eneuel <eneuel@gmail.com>
Date: Wed, 15 Jun 2022 00:41:29 +0200 (GMT+02:00)
Irokez

: Tak bez żadnych uszczypliwości... coś jest nie tak.

Co jest nie tak? Czyta z szybkością ponad dziesięciokrotnie
 większą... Dobija w tym miejscu do 100 MB/s -- gdy
 czyta!

: Albo naprawdę stary sprzęt,

Dysk, komputer, przewody?... ;)
(nie ma typowych przewodów)

: albo antywirus tak zamula

Dysk tylko na tyle zezwala!
Trzeba: zapisać, sprawdzić, czasami zapisać ponownie... Typowa
 praca dysku podczas pisania!

: (miałem takie przypadki, proponuję go
: odinstalować, zrobić test wtedy i
: ewentualnie nowa instalacja

Instalacja antywirusa? -- nie mam żadnego poza ,,obowiązkowym''.
 Na razie nie jestem paranoikiem.

: dysk umiera.

Nówka, jeśli wierzyć sprzedawcy. Inny ~taki sam też tak ma -- od
 dwóch lat pracuje poprawnie... Ale wszystko możliwe! Problem w
 tym, że wg mnie każdy dysk tak zachowuje się!

: Mi się dysk WD Blue 500GB 2,5" w laptopie
: kończył właśnie takimi objawami, transfer
: ledwo dobijał do 10MB/s,

Czytanie czy pisanie? Prawdziwe czy testowe?

Prawdziwe transfery takie są -- nawet znacznie niższe! Tylko testy
 wypadają pięknie!

Przeciętne transfery pod 64W10 schodzą zdecydowanie poniżej
 jednego megabajta na sekundę!

: z reguły mniej, Windows 7 uruchamiał się "wieki"

Podczas uruchamiania pisał czy czytał?! ;)
Pisałem wyraźnie o pisaniu!

Czyta z dużą szybkością.

: jak masz coś ważnego, zrób kopię

To nowy dysk!  -- tu dopiero będą kopie, i tu są dwie kopie
 partycji systemowej 64W10.
(jedna od tygodnia :) w użyciu jako systemowa niemal ciągle, bez
 restartu)

: Do NAS'a swojego staruszka TS-253A
: wsadziłem dla testu wyciągnięty ze
: starego laptopa
: Seagate BarraCuda Pro 1TB 2,5", i bez
: problemu ciągły zapis (filmy około 20GB
: na plik) po 1GBit ethernet ponad 100MB/s.

Na początku dysku czy na końcu?

Nigdy, na żadnym talerzowym dysku nie uzyskałem takiej (100MB/s)
 szybkości zapisu -- także na 3.5". Kiedyś 2.5" HDD nawet w
 najszybszym miejscu nie oferowały tak dużej szybkości
 czytania.

Ten Ethernet też szybki, bo 1Gb/s daje zwykle zdecydowanie mniej
 niż 100 MB/s ciągłego transferu.

WiFi AC daje 5Gb/s -- to więcej niż Ethernet 1 Gb/s FD.

: Podsumowanie było takie, że firmy
: wyprzedają złom elektroniczny z piwnic,

Ty tak podsumowałeś czy ktoś inny?

: bo 97% gospodyń domowych nie wie widzi różnicy.

100 Mb/s to zdecydowanie mniej niż 100MB/s -- i nie widzą? Ja bym
 nie widział podczas zapisu, ale podczas czytania bym widział
 wyraźnie!

: Finalnie kupiłem punkt dostępowy z portem
: gigabitowym. Dla mnie jest różnica czy
: kopiuję z laptopa po WiFi 10MB/s czy
: 50MB/s.

WiFi ax daje 5Gb/s -- to zdecydowanie szybciej niż 100 MB/s...

Proszę.

-&-

Twe osiągi nijak nie pasują do moich.
I dyskowe, i WiFi...
Opisuję rzeczywistość -- moim zdaniem Ty  opisujesz rzeczywistość
 ;) równoległą...

Może mój dysk jest słaby, może padnie wkrótce -- mam gwarancję,
 ale inne moje dyski zachowują się podobnie, i nie
 padają...

Miedziane połączenia były szybsze niż WiFi kiedyś -- dziś WiFi6
 nie ustępuje miedzianemu Ethernetowi...

Zaś talerzowe dyski (przynajmniej te, które znam) nie dają 100
 MB/s ciągłego zapisu.
--
Eneuel

----Android NewsGroup Reader----