Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] chińskie generyki

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] chińskie generyki
From: ptoki <sczygiel@gmail.com>
Date: Sat, 29 Jan 2022 09:30:29 -0800 (PST)
piątek, 28 stycznia 2022 o 22:38:25 UTC-6 Marcin Debowski napisał(a):
> Wspominałem jakiś czas temu w innym wątku, że chciałem się zapoznać z
> chińskimi generycznymi mobo. W tej chwili męczę taką dość specyficzną:
> JINGSHA X99-D3 (nowa, ~220zł)
> https://www.amazon.com/Docooler-JINGSHA-X99-8D3-Four-Channel-Motherboard/dp/B08JM7GSZX
>

> Do tego dokupiłem E5-2673 v3 (używany, ~190zł)
> I 2x8GB DRR3 ECC M393B1K70EB0-YH9 (nowe, ~140zł).
>
> Ta płyta jest ciekawa bo zasadniczo X99 to chyba DDR4 i Xeony v3 to
> DDR4. Poza tym ma bios testowy :) (evaluation version)
>
> Jak to dobrze przetestować, możliwie pod linuxem lub czymś niezależnym
> [...]
Wsadzic tam nieco sprzetu i odpalic system, zainstalowac co trzeba i popuszczac
nieco fikusnego obciazenia.
Filmy, gry, sprawdzic czy np dzwiek gra duplex
popuszczac nieco transferow na dyskach, usb i siec naraz.
Pomonitorowac temperatury
zatrzymac wiatraki i zobaczyc co sie stanie.

W praktyce najwiecej zalezy od sprzetu jaki tam wsadzisz. Trzeba by wsadzic
jakis wybredny zeby zobaczyc czy plyta ma jakies dziwnosci.
A i tak moze sie okazac ze czegos tam nie wylapiesz bo np. pamieci w okreslonym
typie modulu nie dzialaja albo powyzej 12GB plyta jest niestabilna itp.