Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

[PECET] chińskie generyki

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: [PECET] chińskie generyki
From: Marcin Debowski <agatek@INVALID.zoho.com>
Date: Sat, 29 Jan 2022 04:38:23 GMT
Wspominałem jakiś czas temu w innym wątku, że chciałem się zapoznać z
chińskimi generycznymi mobo. W tej chwili męczę taką dość specyficzną:
JINGSHA X99-D3 (nowa, ~220zł)
https://www.amazon.com/Docooler-JINGSHA-X99-8D3-Four-Channel-Motherboard/dp/B08JM7GSZX

Do tego dokupiłem E5-2673 v3 (używany, ~190zł)
I 2x8GB DRR3 ECC M393B1K70EB0-YH9 (nowe, ~140zł).

Ta płyta jest ciekawa bo zasadniczo X99 to chyba DDR4 i Xeony v3 to
DDR4. Poza tym ma bios testowy :) (evaluation version)

Jak to dobrze przetestować, możliwie pod linuxem lub czymś niezależnym
(bootowalnym)? Na razie przeleciałem pamięci memtestem, zero problemów.

Tu jest właściwie jeden problem, bo ona nie widzi takich pamięci (mam
jeszcze Hynixy ecc) jako ecc. Nie wiem czy to cecha tej dziwnej płyty,
melanżu X99 z DDR3, czy też coś trzeba gdzieś wlączyc w biosie?

--
Marcin