Dnia Fri, 31 Dec 2021 13:20:37 +0100, Irokez napisał(a):
> Witam,
>
> Ostatnio taka sytuacja, budowlańcy uwalili kabel, naprawią za tydzień.
> Zadymę się zrobiło i zrobili po 2 dniach, ale w międzyczasie pół dnia
> bez neta, znaczy z netem z komórki, tylko że:
> - komórka udostępniała internet po WiFi mojemu routerowi Asus
> pracującego w roli klienta/repeatera;
> - niestety komórka nadawała w innej klasie adresowej i za bardzo nie
> chciało się przestawić na 192.168.0.1 więc kombinacje z rekonfiguracją
> ustawień drukarek po LAN a potem w komputerach przestawianie portu;
> - kombajn drukarka-skaner po WiFi już zupełnie niedostępna (nie ma LAN);
> - trzeba było i tak wypiąć wszystko z Funboxa bo nadawał swoją pulę
> adresową i przepinać pod router Asusa.
>
> Jak zrobili kabel, to znowu akcja przepięcia kabli, przeprogramowania
> drukarek, przeprogramowania PC'tów.
>
> Jak można ogarnąć prościej?
> O ile poszukałem, Funbox nie umie w trybie bridge.
>
> Pozdrawiam i Szczęśliwego Nowego Roku
Wymień to coś na router z (co najmniej) dwoma portami WAN i z możliwością
WAN Backup.
Ja używam np. Drayteków serii Vigor 29xx.
W Mikrotikach (np. routerboard) każdą "dziurkę" możesz zdefiniować, jak
chcesz - więc możesz ustawić dwa WANy - np. jeden z RJ45 z modemu dostawcy
a drugi WAN to modem SIM.
Jeśli drugi WAN ustawisz jako WAN Backup, to użytkownika nawet nie zauważy,
że w pewnym momencie zmienił się dostawca. A po stronie LAN masz wszystko
cały czas tak samo.
Dlaczego uparłeś się na adresację 192.168.0?
Nigdy nie używasz VPN?
--
Pozdrawiam.
Adam
|