Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Orange FunBox 2.0 - jak zrealizować łącze zapasowe?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Orange FunBox 2.0 - jak zrealizować łącze zapasowe?
From: Adam <a.g@poczta.onet.pl>
Date: Fri, 31 Dec 2021 21:21:43 +0100
Dnia Fri, 31 Dec 2021 13:20:37 +0100, Irokez napisał(a):

> Witam,
>
> Ostatnio taka sytuacja, budowlańcy uwalili kabel, naprawią za tydzień.
> Zadymę się zrobiło i zrobili po 2 dniach, ale w międzyczasie pół dnia
> bez neta, znaczy z netem z komórki, tylko że:
> - komórka udostępniała internet po WiFi mojemu routerowi Asus
> pracującego w roli klienta/repeatera;
> - niestety komórka nadawała w innej klasie adresowej i za bardzo nie
> chciało się przestawić na 192.168.0.1 więc kombinacje z rekonfiguracją
> ustawień drukarek po LAN a potem w komputerach przestawianie portu;
> [...]

Wymień to coś na router z (co najmniej) dwoma portami WAN i z możliwością
WAN Backup.
Ja używam np. Drayteków serii Vigor 29xx.

W Mikrotikach (np. routerboard) każdą "dziurkę" możesz zdefiniować, jak
chcesz - więc możesz ustawić dwa WANy - np. jeden z RJ45 z modemu dostawcy
a drugi WAN to modem SIM.

Jeśli drugi WAN ustawisz jako WAN Backup, to użytkownika nawet nie zauważy,
że w pewnym momencie zmienił się dostawca. A po stronie LAN masz wszystko
cały czas tak samo.
Dlaczego uparłeś się na adresację 192.168.0?
Nigdy nie używasz VPN?

--
Pozdrawiam.

Adam