Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] coś w zamian za kartę graficzną....

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] coś w zamian za kartę graficzną....
From: RadoslawF <radoslawfl@gmail.com>
Date: Thu, 30 Dec 2021 07:57:14 +0100

Na allegro za jakas stowke kupisz cos na pci-e x1 Ale to taki sredni pomysl.

O nie wiedziałem, że takie są. Dlaczego średni?

Zle sobie zaplanowales ten serwer. Ale jak sie uprzesz to cos
urzezbisz. Tam ma byc winda czy linux? Obie daja sie od biedy zmusic
do bezglowego dzialania ale jak zwykle, nieco sie narzezbic trzeba a i
jak zestawisz a cos padnie to sie nawyglupiasz.

To jest taki projekt półedukacyjny gdzie chciałbym sobie sprawdzić co są
warte generyki mobo typu X79 czy X99. One mają zwykle po jednym x16 i x1
(nie chcę wychodzić poza mATX). Do tego jakiś 60W Xeon, z 8-16GB Ramu
ECC i teoretycznie jest to rozsądna maszyna pod NAS za ca 300zł.
Pod Linuksem.

Kup tanią używkę na allegro.
Ja wiem że bez większego problemu można pracować zdalnie ale jak coś się
popieprzy możliwość przyniesienia monitora i podpięcia w celu
zdiagnozowania problemu może być bezcenna.

Chętnie bym, bo tak zwykle robie, ale tu wgrę wchodziłby jakiś
klamot-serwer bo tylko takie będą obsługiwały ecc i zmieszczą stado
dysków. A taką obudowę już mam. Poza tym, jak pisałem, chcę zobaczyć,
jak się sprawują te tanie chińskie serwerowe generyki mobo.

Pci-e x1 masz, kup coś poniżej stu zł na alledrogo a jeszcze lepiej
poszukaj czegoś u siebie w szpargałach. Wystarczy coś co ma ćwierć
megabajta ramu.

pozdrawiam