Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Kupię dysk HDD WD2500JB-00GVC0

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Kupię dysk HDD WD2500JB-00GVC0
From: Pawel <ppf9@USUN_TOpoczta.fm>
Date: Wed, 22 Dec 2021 23:27:58 +0100
W dniu 22.12.2021 o 22:39, Krzysztof Gajdemski pisze:
Jest Wed, 22 Dec 2021 21:47:31 +0100, Adam pisze:
Dnia Wed, 22 Dec 2021 21:07:25 +0100, Pawel napisał(a):
W dniu 22.12.2021 o 11:11, J.F. pisze:
Nie wszystkie usterki wylapia, ale ... sprawdzales SMART regularnie?
A tak z ciekawosci. Na linuksie da sie to jakos ustawic, zeby jakis
alert wysylal (najlepiej na maila, albo jakis popup), bo niby widze w
logach, ze jakies wartosci sie zmieniaja, ale nie bardzo wiem, czy dane
parametry sa wazne, albo, czy dana wartosc jest wazna.
Zdaje mi się, że można wysyłać do Zabbixa.

Można, ale to w tym przypadku strzał z działka ppanc do kartonu.

Wiadomo, ze gdyby to tylko chodzilo o SMARTa, to jest to troche za duzo zabawy, ale od dawna zbieram sie do zainstalowania jakiegos toola do monitorownia serwerka i ewentualnie laptopa. Chodzi mi glownie o temp, wolne miejsce HDD/RAM i sieć i sie zastanawiam nad tym zabbixem. Kiedys uzywalem jakiegos prostego toola do monitorowania sieci i wrazenia sa raczej kiepskie.

Orientujesz sie, czy instalacja takiego rozbudowanego toola nie za bardzo by obciazala system z i7 na pokladzie? Jak sobie radzi z podpinaniem dyskow na USB w trakcie pracy i monitorowaniem lapka, ktory nie nie stale wlaczony, albo nie jest stale podlaczony do tej samej sieci(brak polaczenia z zabbixem).

Innej metody nie znam.

Powiadomienie na maila jest w smartmontools „od zawsze”.
#v+
DEVICESCAN -m root@example.com

  will scan for all devices, and then monitor them.  It
  will send one email warning per device for any problems
  that are found.
#v-

I tak dalej… w man smartd.conf.
O tym nie wiedzialem. PRzejralem tak pobieznie i nie bardzo wiem, jak ten
smartd wysyla maile nie posiadajac loginu i hasla do serwera smtp. Musialby
jakos te dane przekazac do tej komendy mail. Pisze cos o mozliwosci podpiecia
wlasnego skryptu, zamiast maila, ale nie bardzo rozumiem, jak to ogarnac.