Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

[PECET] Orange FunBox 2.0 - jak zrealizować łącze zapasowe?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: [PECET] Orange FunBox 2.0 - jak zrealizować łącze zapasowe?
From: Irokez <no.email@wp.pl>
Date: Fri, 31 Dec 2021 13:20:37 +0100
Witam,

Ostatnio taka sytuacja, budowlańcy uwalili kabel, naprawią za tydzień.
Zadymę się zrobiło i zrobili po 2 dniach, ale w międzyczasie pół dnia bez neta, znaczy z netem z komórki, tylko że: - komórka udostępniała internet po WiFi mojemu routerowi Asus pracującego w roli klienta/repeatera; - niestety komórka nadawała w innej klasie adresowej i za bardzo nie chciało się przestawić na 192.168.0.1 więc kombinacje z rekonfiguracją ustawień drukarek po LAN a potem w komputerach przestawianie portu;
- kombajn drukarka-skaner po WiFi już zupełnie niedostępna (nie ma LAN);
- trzeba było i tak wypiąć wszystko z Funboxa bo nadawał swoją pulę adresową i przepinać pod router Asusa.

Jak zrobili kabel, to znowu akcja przepięcia kabli, przeprogramowania drukarek, przeprogramowania PC'tów.

Jak można ogarnąć prościej?
O ile poszukałem, Funbox nie umie w trybie bridge.

Pozdrawiam i Szczęśliwego Nowego Roku

--
Irokez