Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Stare pamięcie SDRAM DIMM 168pin 3,3V 133MHz a chipset 8243

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Stare pamięcie SDRAM DIMM 168pin 3,3V 133MHz a chipset 82430TX, obługa pamięci 133MHz na magistrali 66MHz
From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console>
Date: Mon, 15 Nov 2021 02:01:01 +0100

"zhbick" 618cc968$0$530$65785112@news.neostrada.pl

dostępna połowa pamięci w przypadku, gdy moduły RAM miały
klocki po jednej tylko stronie, niedostępna część pojemności
w przypadku mieszania

O inne strony tam chadzało. Chętni zapewne znajdą info w Googlach...

Mam 4 DIMMy DDR po 256MB -- które nie mają problemu ,,jednostronności''.
Mam też jakieś (może mają ten problem; nie pamiętam ich pojemności)
różne inne DDR...

Za DIMM 128MB DDR na przełomie tysiącleci płaciłem tysiąc pln.

W drugiej połowie 2008 r. za kilka DDR po 256MB zapłaciłem ~pół
stówki pln. Tak długo pertraktowałem, że przywędrowały po czasie,
to znaczy nikły miałem z nich pożytek... Sprzedawca (z Allegro)
długo ustalał tę stronniczość, choć nie było od początku żądnych
wątpliwości, o które DDR mi chadza... Zapłaciłem z góry...

Te, z którymi nie było problemów, w skrócie określano
mianem -- 'do BXa'. Dobrze pamiętam czy źle? [mam dobrą
pamięć czy zła?] Akurat nie miałem BXów, ale właśnie te
DIMMy były mi potrzebne do moich dwóch płyt...

Takie też (czyli 'do BXa') DIMMy DDR oferował sprzedawca
-- chyba dlatego został przeze mnie wybrany spośród wielu
innych sprzedawców...

-=-

Przełom tysiącleci to koniec 1999r. i początek 2000 roku;
XXI wiek zaczyna się dopiero 2001 rokiem...

[zwykły, żydowski problem -- liczenie od zera czy od jedynki...
Chrystus teraz przybędzie na świat:
 pierwszy raz -- jak twierdzą żydzi
    czy
 drugi raz -- jak twierdzą chrześcijanie;
z powodu tej właśnie numeracji toczone były: wojny,
prześladowania, holokausty... zaś sami chrześcijanie
walczyli o kierunek poprawnej modlitwy:
 z prawej na lewą -- jak czynią znak krzyża prawosławni
    czy
 z lewej na prawą -- jak czynią znak krzyża rzymscy katolicy;
spierając się o tę prawidłowość także wylano sporo ludzkiej
krwi, ale że kiedyś nie było 500+ itp. oprogramowania -- nie
troszczono się marnotrawstwem tego płynu...]

-=-

Dwie maszyny (WXP, którego teraz używam i Manjaro)
wirtualne młócą swoimi partycjami -- ciężko pisać
pod WXP, ale pod Linuxem niemal stale niczego nie
widać, choć GPartEd pracuje, bo czasami ;) coś
sensownego pokazuje...

Do tego 64W10 na rzeczywistym komputerze usiłuje ;) zaktualizować
się... Jakżesz pokochałem ;) te nieustające aktualizacje W10...

Obydwa mechaniczne dyski rzeczywistego komputera od dawna zajęte na 100%...

Linuxy (chadza ich naraz sporo) też często aktualizują się,
ale mniej z ich aktualizacjami kłopotu...

--