Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Potrzebna karta graficzna PCIe x1

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Potrzebna karta graficzna PCIe x1
From: heby <heby@poczta.onet.pl>
Date: Sun, 31 Oct 2021 10:12:57 +0100
On 31/10/2021 08:30, m4rkiz wrote:
Komputera nie mogę zmienić. Siłą wyższa. Gdybym mógł, nie było by tematu.
nie przesadzajmy, zawsze może "nie działać poprawnie" a ktoś może przekazać inny

Łatwo powiedzieć.

Na komputerze jest OS posiadający:
a) oprogramowanie o nieznanej licencji (antywirusy, office)
b) certyfikaty sieciowe, bez nich nie działa internet

Mogę to odtworzyć na nowej maszynie, ale tylko częściowo i będzie to walka. W przypadku niektórych narzędzi, jak antywirus, nawet nie wiem czy możliwe.

Oczywiście jest ktoś z urzędu, kto ten komputer kiedyś składał. Ale to urząd. To nie jest trywialne zagadnienie. Powiedzmy że komputer jest niewymienny z powodów pozatechnicznych.

Ogólnie mam kilka opcji:
a) lowprofile gfx na 3 monitory (nie do dostania w sensownych pieniądzach lub nie potrafię znaleźć)
b) zmuszenie zintegrowanej do współpracy
c) wsadzenie karty USB3.0 i odpalenie dodatkowego monitora na scalaku Fresco Logic USB->VGA.

Prawdopodobnie c) będzie właściwym rozwiązaniem, ale zanim się poddam, dopytuję. Czasy C2D jakoś mnie ominęły (na AMD) i to dla mnie nowość z tą zintegrowaną grafiką.