Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] epson ecotank kupiłem, udostępnianie, marudzenie zgreda

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] epson ecotank kupiłem, udostępnianie, marudzenie zgreda
From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console>
Date: Tue, 21 Sep 2021 03:49:13 +0200

"ToMasz" sgg4ju$7r5$1@dont-email.me

sporadycznie używanego skanera? Kupiłem drukarkę epson L120, za 389zł.

Czym ten Epson góruje na Canonem?
Canona G1420 można kupić za 399 pln.
https://www.mediaexpert.pl/search?query%5Bmenu_item%5D=&query%5Bquerystring%5D=g1420

-=-
[zaraz się zacznie, że górowanie to wada... toż
G3460 góruje nad G3420 i wysokością, i ceną...]
-=-

Epson ITS L3060 kosztuje tyle, ile Canon G3420 i jest
(wg opisów) nieco lepszy... Niestety tylko wg opisów,
bo kupić go chyba nie można w cenie G3420...

https://www.mediaexpert.pl/komputery-i-tablety/drukarki-i-urzadzenia-biurowe/urzadzenia-wielofunkcyjne/urzadzenie-epson-ecotank-its-l3060

https://www.mediaexpert.pl/komputery-i-tablety/drukarki-i-urzadzenia-biurowe/urzadzenia-wielofunkcyjne/urzadzenie-wielofunkcyjne-atramentowe-canon-g3420

-=-

Wg mnie WiFi jest przydatne -- o ile funkcjonuje. Mam dość miedzianych
przewodów... Nie wiem, jak w praktyce wygląda bezprzewodowa łączność...

Skaner -- można pstrykać komórką, ale wygodniej położyć kartkę na szkło
i klepnąć przycisk... Na dodatek skaner rozprostuje pognieciona kartkę.

-=-
Epsony chyba mają (czy mogą mieć) trzyletnią gwarancję.
Canony CHYBA też.
-=-

Napełnianie czarnego kartridża strzykawką nie jest: kosztowne,
uciążliwe, trudne czy czasochłonne... Ale moja MG2550S odmówiła
posłuchu, powołując się chyba na konstytucyjne prawo do wymiany
pampersa... Canon-Service-Tool-v5103 okazał się bezradny wobec
tego urządzenia... Ogólnie MG2550S zachowuje się dziwnie -- nawet
w tryb serwi_sowy wchodzi tak sobie... ;)

Został mi niemal nowy kartridż 545 -- można go zapewne jeszcze
napełnić kilkanaście razy... Na dwa lata by mi starczyło... ;)

Drukarka MG2550S do samego końca nie smużyła, nie brudziła itd...

Teraz drukuję drukarką HP, która przez ponad 3 lata nie była używana...
Druk tłusty, znacznie gorszy niż Canona, ale czytelny... Trochę brudzi
tu i ówdzie... ;) Brak jej skanera, ale przynajmniej jest maluteńka...

-=-
Nadgorliwie kupiłem zapas atramentu w butelkach za 30 pln, dlatego
nie zdecydowałem się półtora roku temu na G3411 za 500 pln. Wkrótce
padł kartridż (może go dobiłem kąpielą w zwykłej wodzie -- od tamtej
pory w razie czego używam tylko destylowanej, czerpanej z klimatyzatora)
więc kupiłem nieoryginalny 545XL za ~70pln, który szybko (zanim go ponownie
napełniłem) padł i za free został wymieniony na oryginalny 545, ale mały,
który napełniłem ze 2 czy 3 razy... (może i cztery?...)
-=-

Czy naprawdę pampersy przelewają się? Wg mnie atrament wcieka, barwnik
zostaje (jak na papierze) ale rozcieńczalnik czy rozpuszczalnik paruje
(też jak na papierze) i pampers zostaje (jak papier) suchy... Tak czy
siak -- szkoda mi MG2550S, bo przyzwyczaiłem się do niej.

- nie drukowałem w niej kolorowo
- wymiary tego, co rysowałem w SVG tak sobie mogłem uzyskać
     (gdy dodawałem DIV -- OK, ale bez DIV musiałem lekko
     korygować, by mm z rysunku przechodził w mm wydruku)
  z pożądaną dokładnością, czyli z niemierzalnym błędem
- nie drukowała bez marginesów
- nie skanowała całej/pełnej A4 (210na297)

Ale poza tym była całkiem dobra... Teraz kosztuje tyle, że nie warto jej
kupić... Carrefour sprzedawał ją za niespełna 70pln, ale ja zapłaciłem
za swoją ~95pln w Auchan.

~95 MG2550S
~35 atrament i ssący klips
~30 kolejny raz atrament
~70 kartridż

Razem 230 pln, kilka ryz (kilka kstron) wydrukowanych w czerni,
kilka stron wydrukowanych w kolorze, trochę stron zeskanowanych,
ze 43 miesiące używania...

-=-
Ogólnie Epsony są znacznie lżejsze od Canonów. Dla mnie waga jest ważna. ;)

G3420 jest znacznie większa od MG2550S a (z uwagi na masę) nie będę jej
mógł przekładać z szafki na biurko, co mnie tak sobie cieszy, gdyż
drukarki i skanery niezbyt mocno lubią się z wszechobecnym kurzem...
-=-

Jeśli ktoś ma jakiekolwiek doświadczenia z G3420 i chce podzielić się
nimi -- chętnie poczytam... Takoż z pampersami -- resetowaniem licznika,
wymianą wkładu itd... Inne przemyślenia (cenowe czy techniczne) też mogą
być mile widziane... Kupno w ceglanym sklepie raczej odpada -- potrzebny
jest kurier, który przywiezie drukarkę i postawi na stole, bo dla mnie
6.5 kg to zdecydowanie za dużo...

--