Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] lepszy/gorszy router cisco 871

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] lepszy/gorszy router cisco 871
From: Marcin Debowski <agatek@INVALID.zoho.com>
Date: Tue, 07 Sep 2021 00:46:06 GMT
On 2021-09-06, ToMasz <tomasz@poczta.fm.com.pl> wrote:
> witam
> wpadł mi w ręce router cisco871. Wymieniłem przepalony bezpiecznik,
> działa. Podłączyłem do lan - dupa. Pogooglowałem i... tego się nie da
> zarządzać przez www! Trzeba przez konsole/termial, klikając komendy jego
> języka. wieczór zajęło mi zrobienie kabelka rs232, nadanie adresu ip i
> skuteczne spingowanie.
> Tak się zastanawiam. po cholerę ludzie wymyślają/stosują takie routery
> jak cisco? to jest router do biura niby na 20 stanowisk. W pracy mamy
> kamery, smartfony, komputery... kilkanaście sztuk i jest to ogarniane
> [...]

Nie mam nic Cisco więc się wypowiem. To jest router z przed 2010-2011
roku. Cisco od zawsze było czy to symbolem, czy wyznacznikiem pewnych
standardów bezpieczeństwa urządzeń sieciowych, plus zarabiają na
szkoleniach i certyfikacji, więc nie zdziwiłbym się, gdyby uznano, że:

a) taka opcja jest bezpieczniejsza niż dostęp przez www
b) wymagać będzie specjalistycznej wiedzy - corpo-IT i inni będą łazić
na szkolenia

A drogi jest / był bo to sprzet klasy "enterprise" naładowany funkcjami,
które ponad dekadę temu dopiero w sprzęcie popularnym zaczęły się
pojawiać lub nadal się nie pojawiły. Plus narzut za bycie Cisco i za
odpowiednie techniczne wsparcie.

--
Marcin