Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Co zamiast GTX 1050 Ti?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Co zamiast GTX 1050 Ti?
From: kosmos <kosmos@upc.pl>
Date: Mon, 16 Aug 2021 13:20:01 +0200
W dniu 2021-08-16 o 12:34, miroski pisze:
Mam ostatnio dużo wolnego czasu i postanowiłem trochę pograć czego nie robiłem
od chyba 10 lat. Oczywiście w starsze tytuły a takim granicznym jest Far Cry 5,
w którym GTX 1050 Ti nie daje rady w rozdz. 1560x1440. Taki mam monitor a
reszta podzespołów to i5-7400, 8GB Ram i zasilacz 450W. Inne tytuły planowane
do ogrania to serie CoD, MoH, Mafia, GTA 5 plus wyścigówki Forza i podobne. GTX
1060 6G wystarczy czy min. GTX 1070? Jakie Radeony odpowiadają tym modelem?
Chcę oczywiście kupić jak najtaniej używaną grafikę, nic więcej nie będzie
wymieniane.

Mogę podpowiedzieć, że na 1060 6GB (komputer ze starym Xeonem i 16 GB RAM) Far Cry 5 działa w Full HD na wysokich detalach płynnie (60 kl./s), 2560x1440 też jest nieźle, choć czasami spada z 60 do 45-55 klatek. Starszy Tomb Raider działa bez problemu w 60 kl./s na QHD, nowszy - Rise of the Tomb Raider - przy wysokich detalach potrafi zejść z klatkami do ok. 40 (ale średnia jest około 60). Ogólnie do 1920x1080 karta jeszcze daje radę, w tytułach które wymieniłeś rozdzielczość QHD także powinna być w pełni grywalna (choć w CoD Warzone już trzeba trochę pójść na kompromis z jakością grafiki, nawet w FHD). Tak czy inaczej te karty można kupić tylko jako używane, więc przy ciągle trwającym wariactwie w temacie cen może się okazać, że niewiele dopłacając kupisz GTX 1070, co z pewnością da więcej zapasu mocy.
Odpowiednikiem dla GTX 1060 jest Radeon RX 580.