Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

[PECET] Pod WXP skasowałem partycję z literką C

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: [PECET] Pod WXP skasowałem partycję z literką C
From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console>
Date: Mon, 2 Aug 2021 15:37:35 +0200
WXP miałem na C...
Miałem dwie takie ;) partycje, więc jedną skasowałem...
Dwie partycje z literką C:

  http://eneuel.w.duna.pl/error/2cc.png

Po skasowaniu ,,dodatkowej'' straciłem możliwość
uruchamiania programów, ale uruchomione pracowały
całkiem ;) nieźle...

Na dodatkowej (skasowanej) były bezcenne rzeczy!!!
(okazjonalnie służyła jako tymczasowa) Została bez
trudu skopiowana w bezpieczne miejsce...

Po jej skasowaniu nie miałem już żadnej partycji
z literką C -- nie mogłem też tego udokumentować
snapem, bo nie mogłem odpalić graficznych programów...
Mogłem (ale nie chciałem) udokumentować to smartfonem... ;)

Po skasowaniu partycji z literką C -- partycja z literką
Y zmieściła się... ;) Ale tuż za nią jest Primary wielkości
682MB... Mam tedy 4 Primary i jedną Extended -- pod MBRem... ;)

Po restarcie -- piszę ten post...

  http://eneuel.w.duna.pl/error/1cc.png

-=-

  http://eneuel.w.duna.pl/error/2gg.png <-- to widok sprzed lat

-=-

Moim zadaniem jest przesunięcie partycji z literką D, która pod 64W10 jest E.
Podchodzę do tego jak pies do jeża... ;) Tuż obok jest ~kopia tej partycji...
Pozostałość z czasów, gdy E pod 64W10 była właśnie tam... (być może ją
wykorzystam jako kopię -- zwykle merdam partycjami bez czynienia kopii)

Partycje J i L zawierają najaktualniejsze 64W10 -- mają raptem 26GB z czego
wolnego 9GB, ale na obu są hiberfile i różne śmieci... 64W10 z masą programów
(w tym CC) zmieściłem na ~15GB -- dzięki wywalaniu tego i owego poza C...
Niestety katalogu z fontami nie zdołałem tak wywalić. Wywalałem tak, by
bez innych partycji możliwe było odpalenie 64W10 w zwykłym trybie...

M to też 64W10 -- chcę ją skasować i w jej miejsce skopiować J lub L
(L to świeża kopia J) tak, by zyskać 28GB. Partycja I to kolejna
tymczasówka. Partycja I na zmianę ze skasowaną partycją C ;) wspierały
RAMdyskową partycję pod 64W10, gdy ta RAMdyskowa (300MB) z jakiegoś
powodu stawała się zbyt mała; skasowaną znów chcę założyć, jako FAT32
z klastrem 512 bajtów -- taka tam była; do tymczasowości ;) FATalne
nadają się lepiej niż NTFSowe...

Pod WXP RAMdyskowa partycja jest pod literą A i zajmuje 1GB, którego nie
obsługuje 32WXP, lecz która jest dostępna -- F-S ma 4GiB i 64bitowy CPU...

-=-

Problem z nadmiarową ;) Primary rozwiązałem...

--