Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Niestandardowa obudowa

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Niestandardowa obudowa
From: Marcin Debowski <agatek@INVALID.zoho.com>
Date: Wed, 21 Jul 2021 12:24:46 GMT
On 2021-07-21, Atlantis <marekw1986NOSPAM@wp.pl> wrote:
> Jakiś czas temu udało mi się kupić kilka płytek oraz backplane do
> komputerka Micro 8088. Jest to współczesny klon IBM XT, z kilkoma
> udogodnieniami (m.in. obsługą klawiatury PS/2, zamiast antycznej XT).
>
> https://youtu.be/XE_ZCw3a38c
> https://www.andavno.com/?p=248
>
> Jak widać na złączonym filmie i obrazkach, praktycznie cały komputer
> mieści się na kartach wpinanych w backplane, który nie posiada prawie
> wcale logiki - jedynie rozprowadza sygnały i zasilanie po złączach ISA.
>
> Chciałbym to zamontować w jakiejś w miarę nowoczesnej obudowie, żeby
> [...]

Wiem, że to zabrzmi trochę dziwnie, ale najprościej taką obudowę zrobić
samemu z drewna, lub jeśli masz w miarę porządny warsztat z jakiś płyt
typu PCW, PC, PMMA (5-10mm). A jak nie masz, zamów u kogoś przycięte
płyty. Jak się zaczniesz nad tym zastanawiać to zobaczysz, że potrzeba
prostej, jednokomorowej konstrukcji (zasilacz może stabilizować komorę)
z małą szyną stabilizującą śledzie, maskownica z przodu i z tyłu (cienka
płyta z ww. materiałów) i może to wszystko bardzo porządnie wyglądać.

Zrobiłem kiedyś obudowę na stadardową płytę ATX, ale z 12ma napędami
optycznymi i zrobiłem to z półek z Ikei.

--
Marcin