Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

[PECET] Finał historii: "Adata SU900 znika z systemu - kończy się?" + po

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: [PECET] Finał historii: "Adata SU900 znika z systemu - kończy się?" + poszukiwania nowego dysku
From: Tomaszek <tomaszek1983@onet.pl>
Date: Fri, 11 Jun 2021 12:10:51 +0200
Poprzednia część historii:
https://groups.google.com/g/pl.comp.pecet/c/-zPKT_JnAIk

Sklep morele.net uwzględnił moją reklamację na dysk w taki sposób, że następnego dnia po tym jak otrzymali paczkę z dyskiem to przysłali prośbę o numer konta do zwrotu pieniędzy:) Kasa zwrócona. Tak więc wielkich bojów nie było. Nie sądzę, że był testowany:)

W związku z tym poszukuję nowego dysku SSD z aktualnie dostępnych w sklepach i nówek sztuk (i nie będzie to już Adata)

==> pojemność: 1TB (ma być to jedyny dysk w komputerze, więc odpada kupienie dysku mniejszego i dodanie HDD)

==> kontroler pamięci: nie wiem, nie znam się:) w padniętej Adacie był Silicon Motion 2258 i jakoś brak sympatii czuję:) Nie przesądzam, że to wina kontrolera, że dysk przestawał być widziany. Może coś innego, jestem otwarty na sugestię oczywiście.

==> złącze: SATA 3Gbp/s (tzw. SATA II)

==> technologia pamięci: TLC (QLC odpada, wolałbym oczywiście MLC, ale raczej już nie ma)

==> Miło byłoby, gdyby oficjalny program od producenta podawał dokładne dane o wykorzystaniu TBW (czyli jak np. w Adata SSD Toolbox: 1.83TB Written) a nie jak np. w Western Digital Dashboard wyłącznie procentowo. Ewentualnie, żeby dało się odczytać tę wartość za pomocą zewnętrznych programów.

==> Producent: raczej już nie Adata:)

Jestem otwarty na sugestie:)

--
t0maszek