Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

[PECET] Więcej niż 1 GbE

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: [PECET] Więcej niż 1 GbE
From: Roman Tyczka <romantyczka@hate.you.spammer>
Date: Wed, 9 Jun 2021 22:44:15 +0200

Położyłem sobie w domu sieć Ethernet, użyłem kabli kat 6.
Mam kilka urządzeń z interfejsami 1Gb, ale domowy serwer i mój komp mają interfejsy 2.5Gb. Z kolei router ma porty 1Gb a łącze zewnętrzne to marne 20Mb.

I teraz się zastanawiam:

- czy gdy przed router wrzucić switcha np. 5Gb, dzięki czemu serwer oraz mój komp uzyskają połączenie 2.5Gb, to nie będzie jakichś innych problemów natury sieciowej?

- czy przeskok z 1Gb na 2.5Gb realnie oznacza ponad dwukrotne zwiększenie transferu? (pomijam ewentualny problem transferu danych z dysku, pytam o wydolność sieci)

- czy są jakieś małe (4 porty) i niezbyt drogie switche 2.5 lub 5 Gb godne polecenia? Szukałem, ale albo drogie, albo mnóstwo portów i przez to... drogie :-)

--
pzdr
Roman