Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] PC bez x86_64

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] PC bez x86_64
From: Eneuel <eneuel@gmail.com>
Date: Tue, 25 May 2021 00:01:33 +0200 (GMT+02:00)
Zdzichu500 wrote in message:

Wolałbym zupełnie nowy system i zupełnie nowy komputer. Bez HDD,
 bez wentylatora, bez lagowania, bez zaśmiecającego się rejestru,
 z porządnym oprogramowaniem i porządną dokumentacją dostępną dla
 każdego chętnego... Z dobrym monitorem, być może jakoś
 składanym... Komputer dobrze skomunikowany ze światem odległym
 (internetem) i pobliskim (aparatem fotograficznym czy
 telewizorem, drukarką, smartfonem itp.)... Przejrzyście
 zbudowany... Szanujący swych obsługantów, pozbawiony chmary
 durnowatych trolli wychwalających bezmyślność czy złośliwość
 twórców... Otwarty na krytykę i żale klientów... Pozbawiony
 przerażających ;) obciążników 86 itp... Priorytetujący swe zasoby
 tak, by klient nie czekał bez końca na obsługę swych poleceń...
 Racjonalnie wykorzystujący swe zasoby, obywający się bez
 terabajtów RAMek do obsługi prostego edytora tekstu... ;)
 Zużywający mało energii elektrycznej, ale korzystający z
 wszelkich sprawdzonych nowinek technologicznych...
Służący człowiekowi -- BGates tak zbudował swój komputer, by
 ludzie służyli  temu komputerowi, zaś trolle wychwalały pod
 niebiosa wszelką arogancję twórców IBM PC...

Przykłady absurdów PeCeta: komputer osobisty, ale z wieloma
 użytkownikami, a nawet grupami użytkowników; system wiecznie
 czekający na dysk; dyskietki 3.5", którymi zastąpiono znacznie
 lepsze od nich dyskietki 3"; prymitywny DOS; prymitywne pierwsze
 Windows -- mam nawet instalkę; USB z napięciem 5V i prądem 500mA
 obciążające znacząco CPU; IDE, EIDE, ATA, PATA, SATA;
 skomplikowany ;) CPU utrzymujący kompatybilność ze światem dawno
 już zapomnianym...

Były też dobre akcenty PeCeta -- ale chyba  czerpane spoza świata
 BGatesa...

Trzeba genialnego umysłu, by sprzedać tak drogo takie barachło --
 dlatego wg mnie BGates zasługuje na miano geniusza!!!

Trzeba być nikim, by chwalić PeCeta z jego:  DOSem, WinDOSem,
 Windows, znając inne komputery i systemy operacyjne...

Pozdrawiam ;) aktualizatorów niestanie  aktualizujących swe 64W10
 oraz instalatorów nieustannie instalujących ów system ponownie...

Mam dwa laptopy z 64W10 zaktualizowane do niemal końca (nie ma
 końca, więc 'niemal') od strony systemu operacyjnego, którego nie
 instalowałem -- który kupiłem w lutym 2017 r. wraz z komputerem i
 rozmnożyłem na dwa laptopy...

Radzę sobie doskonale i wyśmiewam się z mENdrcUF niegdyś
 wychwalających PeCeta a dziś goniących uciekający im świat --
 instalujących coraz to szybsze dyski SSD niszczone aktualizacjami
 i reinstalacjami; szukających coraz szybszych CPU zajętych
 głównie obsługą samego systemu; instalujących coraz więcej coraz
 szybszych RAMek obsługujących głównie system operacyjny;
 cierpliwie czekających na odpowiedź nieustannie zajętego sobą
 systemu; przerażonych zmrożeniami i zwiechami systemu... Co parę
 lat kupujących nowy komputer... Do pracy...

Piszę ten post że smartfonu, bo mam taki kaprys. Piszę palcami, by
 nie zagłuszać ciszy -- gadaniem byłoby szybciej...

Niestety nad smartfonami nie panuję aż tak mocno jak nad laptopami
 -- od maja 2012 r. to już mój piąty smartfon... Ale i czasu nie
 poświęcam smartfonom tak wiele jak PeCetom, i nie czekam
 nieustannie na reakcję smartfonu...

--
Eneuel

----Android NewsGroup Reader----