Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

[PECET] Zasilanie bezprzerwowe 24VDC.

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: [PECET] Zasilanie bezprzerwowe 24VDC.
From: ąćęłńóśźż <a@e.pl>
Date: Thu, 6 May 2021 13:03:43 +0200
Mam urządzenie zasilane z 24V, pobiera maks. 39 watów, a standardowo 10-15 W.
Markowy producent dołączył chińską cegiełkę 230VAC/24VDC 2A, nawet na naklejce tego zasilacza nie dali swojego logo (jest jedynie przywieszka na przewodzie, nie wzbudza zaufania). Mam UPS napędzany dwoma aku połączonymi w szereg czyli 24V (2x 7Ah) i zastanawiam się, jak wyprowadzić z UPS te 24V DC jako zasilanie bezprzerwowe urządzenia. Na razie to byłoby jedyne urządzenie podłączone do tego UPS, a UPS wielki - dzięki podłączeniu bezpośrednio pod 24 V nie trzeba byłoby pędzić UPS 7/24 z 230 V, do tego oszczędność energii (po co dwa razy prąd przerabiać w tę i we w tę, do tego te prostokąty i sinusy) i hałasu (aktywne chłodzenie głośnym wentylatorem). Czy wystarczy wyjść z końcówek aku z diodą po drodze (żeby nie było doładowywania aku z zewnątrz), czy bardziej to skomplikowane?