Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Drukarki powystawowe

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Drukarki powystawowe
From: Uncle Pete <433koz@gmail.com>
Date: Wed, 5 May 2021 15:22:59 +0200
Warto rozglądać się za starymi drukarkami Hewlett-Packard (z
premedytacją piszę Hewlett-Packard, bo po zmianie nazwy koncernu na HP,
także sposób produkcji ich drukarek uległ zmianie), bo w kasecie z
tonerem mają wbudowany wałek światłoczuły. W innych drukarkach trzeba
kupować oddzielnie pojemniki z tonerem (lub sam toner do napełniania
pojemników-kaset) i oddzielnie bębny światłoczułe.

Także Samsung, kiedy jeszcze produkował drukarki, i drukarki wykorzystujące mechanikę Samsunga, np. Xerox. Od ponad 10 lat mam malutkiego Xeroxa Phaser 3117 kupionego nowego za jakieś 260 zł. Potem była inwestycja w lepszą chińską kasetę za aż 90 chyba złotych (bo dołączona okazała się demówką gdzie prawie nie było miejsca na toner). Drukuję jakieś 3 ryzy rocznie i od tamtej pory tylko czyszczę kasetę jak toner się zużyje i dosypuję nowy. Bęben nadal żyje i jakość druku nadal prawie jak nówka. W międzyczasie musiałem jeden raz wyczyścić rolkę zbierającą papier z tacy i styki zwierane przy wkładaniu kartridża. Jak bęben się zużyje, zamienniki są tanie.