Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

[PECET] SMART do analizy (wymienny dysk HDD)

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: [PECET] SMART do analizy (wymienny dysk HDD)
From: Tomaszek <tomaszek1983@onet.pl>
Date: Tue, 27 Apr 2021 12:50:50 +0200
https://imgur.com/TLKSb6w

To SMART dysku wymiennego, który jest podłączany do telewizora i są na nim pliki video. Chodzi po kilka lub nawet kilkanaście godzin za jednym włączeniem.

Sprawdzam co jakiś czas SMART i widzę, że parametr (zaznaczony przeze mnie na czerwono):

"ilość cykli odciążenia/obciążenia" zbliża się do 0 (kiedyś był np. 22) Teraz jest 6

Co ten parametr pokazuje?
Co się stanie jak zjedzie do 0?
Zacząć myśleć o kopii zapasowej?

Z dyskiem nie mam problemów, SMART sprawdzam profilaktycznie. Dysk chodzi bezbłędnie.

--
t0maszek