Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Politycznie... (Petru itd...)

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Politycznie... (Petru itd...)
From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console>
Date: Mon, 19 Apr 2021 01:51:17 +0200

"Eneuel Leszek Ciszewski" s5ie14$a8j$1@gioia.aioe.org

- 1MiB RAMek, z czego tylko 640KiB wykorzystywał
  komputer, gdyż DOS na więcej nie zezwalał
- 80286

Mogłem mieć RAMdysk na 384 KiB? -- nie pamiętam,
dlaczego nie miałem; chyba w ogóle tych 384KiB
na tym komputerze nie wykorzystywałem.

W tamtym czasie JKopania kupił ponad 30 (może nawet ponad 35)
niemieckich szmelców złożonych z tego, co Niemcy wyrzucili do
śmietnika (na płycie głównej był zepsuty port równoległy? -- więc
wstawiano Herculesa -- ówczesny ,,standard'', który miał sprawny
taki port lub po prostu nie stawiano obok drukarki... był padnięty
port IDE? -- wstawiano coś padniętego tak, że IDE tam żył... tak
sobie to współpracowało...) ale mnie ten zaszczyt ;) ominął -- na
moje ,,biurko'' (na szkolną ławkę) postawiono porządnego ;)
składaka (chyba rodem z pobliskiego ProgMedu)
i laserową drukarkę HP, z której podkradano mi toner...

  https://pl.wikipedia.org/wiki/Hercules_Graphics_Card

- DOS niekoniecznie najwyższy (może 3.3)
- laserowa drukarka HP z małą ilością RAMek

Raster zbudowany był z kwadracików o boku
0.1mm rozmieszczonych kilkoma pętelkami...

W TeXu były boxy -- \vboxy i \hboxy...
Taki box miał swe wymiary -- czym zatem różnił się
\vbox od \hboxa, gdy oba miały te same wymiary? ;)

Ano jednak różnił się...

TeX z tamtych lat był o tyle złośliwy, że nie zezwalał (może
tylko ja tak to widzę?) na bezwzględność położenia. Prawie
wszystko trzeba było umieścić względem poprzednika... Prawie,
bo można było wszystko przesuwać w dwóch kierunkach jeszcze
w TeXu i oczywiście można było merdać całością we wszystkich
sześciu stopniach swobody już poza tekstem w TeXu, ale przed
rzuceniem na drukarkę czy już po rzuceniu na ekraniastą viewiórę...

Może jednak nie w sześciu. ;) Nad papier nie można było wyciągać...
W pięciu stopniach swobody...

Innymi słowy -- do pisania algorytmów w czymkolwiek (czyli do
nauki myślenia w ogóle) każdy sprawny komputer byłby dobry, ale
nie do nauki tego, co dziś istotne -- Marketingu i zarządzania... ;)

Jałowe spory: informatyka, prostytutki i kapłana -- który zawód był
wcześniej... ;)

Co dzisiaj komu po umiejętności gry w szachy?! Dziś potrzebujemy
nowoczesnego podejścia do świata/życia! [bełkotu, hipokryzji,
instalacji i aktualizacji Windows...]

Najstarsze odnalezione komputery maja tysiące lat, ale informatyka
sięga znacznie głębiej...

https://www.newsweek.pl/wiedza/nauka/najstarszy-komputer-swiata-znaleziono-na-statku-ktory-zatonal-2-tys-lat-temu/4zwx9jg

-=-

LEDkowy tasiemiec co jakiś czas (bywa, że co kilkanaście sekund, ale
bywa, że co kilka godzin) wyłącza się... Taki to ubaw z **takiego**:

https://pl.aliexpress.com/item/32848453245.html?spm=a2g0s.12269583.0.0.1e4d2189dWaWnl
czegoś...

Ogólnie AliExpress postrzegam jako doskonałe do gumy od majtek, ale nie do
elektroniki...
Grafity ołówkowe, suwaki do zamków błyskawicznych a nawet całe takowe zamki,
igły do
szycia... -- OK, ale: sterowanie LEDkami takie sobie; mierniki znacznie
gorsze...
Jednym słowem -- różnie... [jednym? -- do jednego liczę całkiem nieźle!]

--