Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

[PECET] Politycznie... (Petru itd...)

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: [PECET] Politycznie... (Petru itd...)
From: Eneuel Leszek Ciszewski <Zapraszam@do.czytania.fontem.Lucida..Console>
Date: Sun, 18 Apr 2021 20:43:48 +0200
Rzekomo RPetru uważa, iż za 300 pln można kupić dobry laptop.
Dziennikarz kupił laptop HP z C2D T7300 i twierdzi, że ma GPU
Intela zintegrowany z CPU i z trudem odtwarza filmy z Yutuby 480p.

https://news.google.com/articles/CAIiECRXvThm0HO5ujZde8r_TUsqGAgEKg8IACoHCAowjP7pBzCNy2wwgIyAAQ?hl=pl&gl=PL&ceid=PL%3Apl

Mam F-S z T7300, więc zabiorę [do domu?] głos:

 - C2D T7300 nie zawiera GPU (mam oddzielny GPU AtiRadeona)

 - Jutubowe filmy 480p z trudem oglądać mogę nawet na atomowym
   netbooku, natomiast Jutubowe filmy 1080p mogę oglądać na F-S
   w przeglądarce internetowej z trudem, ale takie oglądanie
   jest bezsensowne, gdyż monitor F-S nie ma stosownej
   rozdzielczości; ściągnięte filmy FHD60 mogę odtwarzać za
   pomocą F-S bez trudu (po ściągnięciu nie można już zmienić
   rozdzielczości, więc takie odtwarzanie nie jest bezsensowne)

 - laptop nie ma akumulatora (i nie może mieć po tylu latach!!)

 - łączność 2.4 GHz wg mnie wystarczy do spokojnego życia, ale
   niedrogo można nabyć szybsze karty (nowe dongle USB 300Mb/s
   za dychę plnów widziałem przed wielu laty; używaną kartę na
   mSATA lub podobną chyba można kupić taniej -- razem z BT
   lepszym niż BT2)

 - USB2 nie jest demonem szybkości, ale nie destabilizuje życia
   (czego nie mogę powiedzieć o permanentnych aktualizacjach W10
   mrożących krew w żyłach komputera)

-=-

Ogólnie laptop za 300pln do zdalnej nauki to pomysł równie dobry jak codzienne dojeżdżanie rowerem do pracy (szkoły itp.) odległej o 20km...
Niby można, ale nie każdy jest stosownie cierpliwy...

-==-

Skoro o polityce -- WPutin morduje opozycjonistę ANawalnego a polskie
państwo morduje miliony swych obywateli niezdolnych do pracy, kierując
,,zaoszczędzone'' ;) pieniądze na konta prezes GUścińskiej (itp. ludzi
lepszego sortu) w formie zarobków tychże ludzi lepszego sortu...

Obecnie internet zauważa, iż wkrótce JKaczyński poczyni kolejne kroki
w walce skierowanej przeciwko mafiom wyłudzającym wspólną forsę. Otóż
ponoć kroi się modyfikacja składek zdrowotnych ZUS. Obecnie część tej
składki pomniejsza podatek dochodowy (przyokazyjnie komplikując mocno podatkowe prawo -- czyli dając zarobkową pracę ludziom takim, jak ja)
co ponoć ma ulec nowelizacji zerującej ów podatkowy odpis...

https://biznes.radiozet.pl/News/Nowy-Lad-PIT-wzrosnie-realnie-z-17-do-26-i-z-32-do-41-procent

Może zarys drobnej (ale użytecznej) części ,,prawa'' składkowego?...
Mamy podstawę z której obliczamy składki społeczne płacone przez
     pracownika
     pracodawcę
choć obie te składowe naraz płaci pracodawca... Te składowe
zmniejszają dochód (co niekoniecznie znaczy 'zwiększają koszty')
i zawierają w sobie składowe:
  - emerytalną
  - rentową (z której płacone są zarobki pracowników ZUS itp.)
  - chorobową
  - wypadkową
Gdzie tedy jest ww. 'składka zdrowotna'? Ano po odliczeniu składek
społecznych możemy obliczyć składkę zdrowotną, której część **być
może** pomniejszy podatek dochodowy. Proste!!! Genialne!!! Po drodze
są jeszcze fundusze (pracy i solidarnościowy; gwarantowanych świadczeń
pracowniczych; ewentualnie emerytur pomostowych, rehabilitacyjny, kościelny...) być może powiększające koszty... ('zwiększenie kosztów'
i 'zmniejszenie dochodu' tylko pozornie znaczy tyle samo -- kluczem
do zagadnienia jest magiczna bariera dochodowa zwana zerem)

Dlaczego ww. opisane liczenie jest genialne? Ano dlatego, że mając
jedną wyjściową (prawie jedną -- diabeł tkwi w szczegółach, więc
wierzący w Boga naród tych szczegółów nie likwiduje) obliczamy
całe mrowie składowych wpływających różnie na obliczanie podatku
dochodowego, choć wszystkie te składki w sumie płaci ten sam
pracodawca na to samo konto ZUS i wszystkie te składowe są
zlewane do tego samego państwowego kotła uzupełnianego
pieniędzmi pozyskiwanymi z różnych podatków, w tym także
z podatku dochodowego...

     Kto nie zna Kopciuszka rozdzielającego nasionka maku od
     ziarenek piachu?... Zła macocha celowo zsypała/zmieszała
     te ziarenka, by zająć czymś Kopciuszka... Ponoć podobnie
     postępujemy z psem zostawianym przed sklepem -- dajemy
     psu jakieś ,,pożyteczne'' ;) zajęcie typu pilnowanie
     gazety...

W skrócie -- do tej pory część (niemal całość) składki zdrowotnej
pomniejszyć może wysokość podatku dochodowego; po nowelizacji prawa
tylko zerowa ;) część składki zdrowotnej umniejszyć może wysokość
podatku dochodowego... Tak oto magia walki skierowanej przeciwko
VATmafiom (i podobnym) podnosi podatek dochodowy o kilka punktów
procentowych rzekomo bez podnoszenia podatków... ;)

Dlaczego wspominam o diable? -- ano są choćby pracownicy zdalni
(nie jest istotna odległość praca-dom, ale coś ;) innego) więcej
(bo aż 300pln) odliczający i są niezdalni, więc mniej (tylko 250pln)
odliczający... (na płacę netto ma to oczywiście wpływ ogromny -- choćby
8 pln miesięcznie) Są też młodzi -- do 26 roku życia, którzy mogą nie
płacić **niektórych** podatków dochodowych, choć muszą płacić różne ;)
składki ZUS wpływające na liczenie podatku dochodowego, co w szczególnej
sytuacji sprawić potrafi, iż młodzi wolą nie skorzystać z ulgi zwanej
zerowym PITem, gdyż ten niezerowy PIT jest niższy od zerowego, choć
niby dochodowych podatków ujemnych w RP nie ma... Oczywiście to nie
jest koniec wyliczanki owych niuansów dających schronienie diabłom,
lecz początek...

Ciekawi mnie niesprawiedliwość dziejowa -- pracownik ma urodziny
10 dnia miesiąca... Podlega w danym miesiącu w całości zerowemu podatkowi czy nie podlega, czy uczciwie podlega tylko przez 10
dni?... A cóż to za uczciwość? Mógł urodzić się: rano, w południe,
wieczorem... Mam nadzieję, że Nowy Ład Gospodarczy premiera Mateusza
Morawieckiego rozwikła ten problem i będziemy liczyli zerowy PIT
z dokładnością przynajmniej minutową!!!

-=-

Upraszczanie liczenia składek ZUS to zamach ma me życie, ale że nie
mam pojęcia, jak te składki liczyć -- nie protestuję... ;) Składki
społeczne nieźle ;) liczy ZUSowa PUE; ze składką zdrowotną jest
tam trochę ;) trudniej...

-=-

Premier EKopacz zapowiadała likwidację składek ZUSowych i NFZowych...
PiS zapowiadała wiele nowości, w tym likwidację NFZ... 8 lat rządów
PO-PSL, w tym rok rządów z premierem EKopacz, ponad pięć lat rządów
PiS -- ,,prawo'' podatkowe RP rozwija się dynamicznie!!! Do jednych
z największych ciekawostek zaliczam flagę ;) Tawariszcz Rabotnyj,
czy jakoś podobnie... Cyrylicą w skrócie mamy TP...
    Товарищ работный -- towarzysz robotnik

Tak przy okazji trochę poezji -- раб to niewolnik....

    рабy tej ziemi
    https://www.kaczmarski.art.pl/tworczosc/wiersze/ballada-feudalna/
    Raby tej ziemi, wygnani z niej właśnie dlatego
    https://www.youtube.com/watch?v=ZbfJ4Bg9AUo

-=-

BTW -- wielki wpływ na życie (i twórczość) JKaczmarskiego miał WWysocki.
Radziecka władza była o tyle rozsądniejsza od obecnej, że Wysockiego nie
tłukła, lecz szanowała...

    Starość Owidiusza
    https://www.youtube.com/watch?v=exm1fA0p964

Ogólnie przeciwników władzy należy szanować, nie tłuc. Są potrzebni
rządzącym jak ,,komplementarna'' (opozycyjna?) ręka w klaskaniu...
Rzym dlatego był silny, gdyż miał swą Kartaginę... Izrael jest
silny, gdyż ma dookoła siebie Arabów... Ogólnie -- wspólny cel
zwykle jednoczy...

--
'_._     _,-'""`-._        ._.                              .-.
(,-.`._,'(       |\`-/| .,; o.'      eneuel@@gmail.com     '.O_'

Wyskalowałem szkic mieszkania. W TeXu nie ma problemów -- są różne
jednostki, w tym także milimetry respektowane przez drukarki. W SVG
też są milimetry, ale niekoniecznie wszędzie można z nich skorzystać
i niekoniecznie są milimetrami na wydrukach.

TeX jest pod wymiarowym względem doskonały!!! Ekranowe viewiórki mają
siatki i podziałki... Sama rozkosz! W HTMLu jest masakrycznie, ale
ogólnie HTML to jak zdjęcie ciężaru z pleców w zestawieniu z TeXem...

Rozwaliłem lewy głośnik F-S -- charczy... Tak oto zaowocowały me
starania o nagłośnienie ;) tego i owego... Ciekawe, czy podobnie
zaowocuje nagłaśnianie sprawy ANawalnego... Głośno jest, ale czy
czysto?... Chyba trzeba wymienić głośniki...

https://wyborcza.pl/7,75399,26991261,noblisci-artysci-pisarze-z-calego-swiata-apeluja-do-putina.html

Czy Aleksiej Nawalny powędruje śladami Władimira Iljicza Uljanowa?...