Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

[PECET] Zwiększenie wydajności starego komputera

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: [PECET] Zwiększenie wydajności starego komputera
From: Atlantis <marekw1986NOSPAM@wp.pl>
Date: Sun, 4 Apr 2021 17:06:36 +0200
Parę dni temu skończyłem składać nowy komputer na Ryzenie 5600X. Po zakończeniu przenoszenia danych planuję wykorzystać dotychczasowy komputer w roli warsztatowego peceta. Ponieważ poza otwieraniem stron WWW zdarzy mu się czasem odpalić jakieś cięższe środowisko programistyczne, chciałbym w miarę możliwości nieco go rozbudować.

Obecna konfiguracja wygląda następująco:
Płyta główna - H61M-S2PV
Procesor: i5-3550 CPU @ 3.30GHz
Pamięć: 8GB (2x4GB)
Kart graficzna: w tej chwili brak (układ graficzny zintegrowany w procesorze)
Dysk twardy: jakiś stary Crucial 128GB mSATA na system + 2TB HDD na dane

Po pobieżnym researchu za pomocą Googla wydaje mi się, że najmocniejszym procesorem jaki mogę włożyć do tej płyty będzie i7-3770K. Jednak czy na pewno? Może coś jeszcze wydajniejszego (a może i przy okazji tańszego) znajdę wśród procesorów serwerowych? Tylko wtedy chyba będę musiał też znaleźć jakąś kartę graficzną, bo serwerowe procki chyb nie mają zintegrowanego GPU...