Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Martwa płyta PC retro - od czego zacząć?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Martwa płyta PC retro - od czego zacząć?
From: Michal <mbaszyns@ga.ze.ta.pl>
Date: Tue, 30 Mar 2021 22:50:23 +0200
On 2021-03-30 16:43, heby wrote:

> To załatwiło temat.
>
> Natomaist samo wyjście baterii nie kasowało pamięci w wielu płytach od
> 486 po współczesne, nawet po kilku minutach. Trzeba było zwierać piny
> baterii, jesli nie było osobnej zworki.
>
> Swoją drogą na schemacie jednej płyty z końcówki lat 90 zauważyłem
> kondensator wpięty równolegle z baterią. Przypuszczam że po to aby
> wymiana kilkuminutowa baterii nie powodowała kasowania pamięci.

> A jest pamiec cache? Możesz ją wyjąć z płyty mechanicznie i ustawić
> zworkami "0"?

ZTCP to w tamtych czasach pamięć cache bywała w podstawkach, po pierwsze
sprawdzić czy jest fizycznie włożona i cache i tag cache, poza tym może
gdzieś nie stykać w podstawkach - wyjąć, włożyć, poruszać, spróbować
uruchomić, jak nie pomoże to może zamienić miejscami kości i przestawić
jumperami rozmiar na mniejszy?

--
Pozdr.
Michał