Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Wymiana kompa

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Wymiana kompa
From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console>
Date: Thu, 18 Mar 2021 00:31:19 +0100

"Jacek Maciejewski" 13nw9v96zhozb$.nuyokekj54il$.dlg@40tude.net

Zaryzykuję i odpowiem za Eneuela :) Praca biurowa to IMO taka która
wymaga jedynie Worda, Excela, programów do poczty lub programów
księgowych lub magazynowych.
Nie wymaga natomiast przeglądarki stron,

Przeglądarek wg mnie wymaga -- i to one są chyba nabardziej RAMkożerne.

programów do obróbki plików graficznych

Do biurowej obróbki wystarczą drobniuteńkie programy,
które zajmują mniej, niż błędy pomiarowe całości. ;)
Biurowa grafika nie rośnie w megabajtach tak szybko,
jak zapotrzebowanie systemów, przez co dzisiejsze
obrabiarki graficzne relatywnie nie są zasobożerne.

30 lat temu OCeRowano z rozdzielczości 300 dpi i teraz tak samo.
50 lat temu drukowano w rozdzielczości 72 dpi i teraz druk jest
niewiele gęstszy... Rozdzielczości monitorów/ekranów nie rosną
tak szybko jak zapotrzebowanie Windows... ;)

czy dźwiękowych

Do tej pory myślałem, że w biurach nie ma potrzeby obrabiania dźwięku.

lub komunikatorów czy ogólnie multimediów.

Wg mnie wszelkie biura muszą obsłużyć drukarki (w tym kopiarki) i skanery.

-=-

Tak czy siak -- Budzik zapewne wie, czego mu trzeba.

Zwykle ludzie wypowiadają się jaśniej, co do swych potrzeb:
- praca biurowa
  (Word, Excel, programy pocztowe, księgowe lub magazynowe...)
- grafika dwuwymiarowa
- grafika trójwymiarowa
- obróbka filmów
- obróbka muzyki
- wróżbiarstwo (przepowiadanie pogody chociażby)
- najcięższy kaliber (gry)

Co kto woli. Mnie potrzebny laptop do wszystkiego.
Acer (i5 7200U 12 GiB, NVMe, dwa HDD, jakaś Nvidia)
jest żwawszy, ale F-S (C2D T7300 4 GiB, dwa HDD,
jakiś Radeon) zezwala naprawdę na wiele.

Podczas aktualizacji oba mulą niemiłosiernie,
chyba że Acer ma systemową na NVMe...

Może pewnego dnia szarpnę się na SSD do F-S -- wówczas
być może będzie dziarski, że hej... ;) Mam wolny slot
przeznaczony przez producenta na 3G (swego czasu można
było kupować takie karty po 5 pln) mSATA bodajże, który
być może ,,pomieści'' dysk SSD 64 GB...

BTW 3G -- ponoć znika z BTSów, ustępując miejsca LTE
i 5G, którego to 5G ponoć jeszcze dłuuugo nie będzie
w całej Polsce z wielu powodów...

Do gadania na Grupach czy oglądania filmów z Jutuby oba są równie dobre.
[innymi słowy -- do domowego biura oba są równie dobre]

--